کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۱۶۴
تاریخ خبر:

شگرد خاص پنج دزد

نقشه مردان شیاد برای سرقت از صرافی‌های پایتخت با ردیابی‌های پلیس لو رفت. به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، چندی پیش مرد جوانی با پلیس تماس گرفت، او خودش را کارمند یکی از صرافی‌های پایتخت معرفی کرد و از سرقت ۸ سکه طلا و گوشی تلفن همراهش خبر داد.

مرد جوان گفت: مدتی قبل فردی به نام میلاد به صرافی ما آمد و مقداری دلار خریداری کرد. بعد از آن من با میلاد در تماس بودم تا اینکه یک روز تماس گرفت و گفت: برای سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار دلار می‌خواهم. او سه میلیون تومان به‌عنوان بیعانه به حسابم ریخت و قرار شد مابقی پول را هم هنگام دریافت دلار‌ها بدهد.

میلاد دلار‌ها را برای سرمایه‌گذاری می‌خواست و از آنجایی که خرید به آن مقدار از نظر قانونی مشکل داشت، قرارمان را بیرون از صرافی گذاشتیم. آن روز ۱۰ هزار دلار در صرافی نداشتیم و به جایش ۸ سکه طلا با خودم بردم تا به او بدهم. میلاد سوار بر خودرو هیوندای در محل قرار منتظر من بود. به محض اینکه سوار خودرو شدم، دو مرد دیگر نیز سوار شدند. آن‌ها شروع به تهدید کردند و به زور ۸ سکه‌ای را که به همراه داشتم و گوشی تلفن همراهم را به سرقت بردند. بعد هم با خودرو فرار کردند.

سرقت‌های سریالی
با شکایت مردجوان تحقیقات برای شناسایی مردان زورگیر ادامه داشت که مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. در تمامی آن‌ها مرد جوانی پس از طرح دوستی با یکی از کارمندان صرافی، درخواست خرید بیش از ۱۰ هزار دلار کرده و با پرداخت مبلغ کمی به‌عنوان بیعانه، کارمند صرافی را به محل قرار کشانده و با همدستی دو نفر دیگر سرقت می‌کردند.

در چهره نگاری‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس، میلاد به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این باند شناسایی شد. در ادامه بررسی‌ها میلاد دستگیر شده و برای تحقیقات به شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

میلاد در تحقیقات به سرقت‌های سریالی با همدستی چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: وضع مالی‌ام خوب نبود. دلم می‌خواست بدون زحمت یک شبه پولدار شوم. چند وقت قبل در یک میهمانی با چند نفر آشنا شدم که بعداً فهمیدم سارق حرفه‌ای موبایل هستند.

با نقشه‌ای که طراحی کردیم به سراغ کارمندان صرافی می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم. با اعتراف متهم جوان به سرقت‌های سریالی، به دستور بازپرس سهرابی، چهار همدست او نیز بازداشت شدند. تحقیقات در رابطه با سرقت‌های احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

کدخبر: ۲۵۸۱۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر