کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۸۹۸۸
تاریخ خبر:

شکایت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از امارات

خانواده های قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا ممکن است به دعوی که علیه عربستان سعودی به اتهام دست داشتن ریاض در این حملات تروریستی اقامه کرده اند، نام امارات متحده عربی را نیز بیافزایند.

خانواده های قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در تلاش و مبارزه برای طرح یک دعوی علیه عربستان سعودی به اتهام نقش آن در تأمین بودجه و حمایت از گروه تروریستی القاعده هستند.

در سپتامبر ۲۰۱۶، قانونی موسوم به «سند عدالت در برابر حامیان تروریسم» به مرحله اجرا درآمد که به شهروندان آمریکایی اجازه می دهد علیه کشورهای خارجی به اتهام اقدامات تروریستی اقامه دعوی کنند.

گفتنی است که پانزده تن از ۱۹ هواپیماربایی که در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ دست داشتند، دارای تابعیت سعودی و دو تن از آنها نیز دارای تابعیت امارات متحده عربی بودند.

گزارشهای پرتابل خبری «میدل ایست آی» حاکی از آن است که در پی مناقشه دیپلماتیک اخیر میان قطر و کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر حمایت ادعایی امارات از گروه تروریستی القاعده در محافل حقوقی مطرح شده است که این امر، خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر را برآن داشت تا قبل از انقضای قانون محدودیتها در ژانویه ۲۰۱۹، علیه امارات متحده عربی اقامه دعوی کنند.

وابستگان و وکلای قربانیان حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ می گویند که یافته های «کمیسیون یازدهم سپتامبر» افزودن نام امارات متحده عربی به عنوان خوانده در دعاوی طرح شده علیه عربستان سعودی را تصدیق می کند.

به گزارش مهر، شایان ذکر است که نام امارات متحده عربی بیش از ۷۰ مرتبه در گزارش کمیسیون یازدهم سپتامبر و اسناد مربوطه از جمله در یک سند مربوط به تأمین مالی تروریسم ذکر شده است. این گزارش دریافت که اکثر این تروریستها از طریق دوبی به آمریکا سفر کردند و پول بکار رفته برای تأمین مالی این حملات «از طریق امارات متحده عربی واریز شده است» و اینکه هواپیماربایان از واسطه هایی در امارات عربی پول دریافت کرده اند.

کدخبر: ۱۶۸۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    برجاشونو کی زد؟ به طور حتم عربستان و احی انا امارات دست داشتن کیا تروریستن؟ ایران یان کیا با تروریست دارن میجنگن؟ ایرانیان کیا به تروریستا پول میدن؟ کشورهای عربی کیا دوست آمریکا و اروپا هستن و امنیتشون اولویتشون شده؟ کشورهای عربی خلیج فارس که خاورمیانه و اروپارو به آتیش کشیدن، خودش ونم خوب میدونن ولی روز روشن رو انکار میک نن و میگن نخیر شب هستش چرا چون توش پوله، اونم خوب پولی، بغیر از جنگ چطوری میتونن این شکم گنده های شهوت ران رو انبار مهما ت کنن و پول به جیب بزنن 2×2=5 حالا بگرید پیدا کنین پرتقال فروش رو

  • pioneer26

    ali. tehran ?

  • slim.shady

    خدای نکرده ایران میشد چقدر غوغا میکردن.ن شون دادن سیاست و حقوقبشر برا خودشونم با پول خریده میشه .تا وقتی دبارهای تفتی امر یکا متکی به نفت عربستان و امارات و ….باش ه اینا هر غلطی بکنن در امانن.تازه دلار ن فتیشو با سلاح هم طاق میزنه که دو سر برده و کلا میدوشتشون.هم از توپره میخوره هم ا ز اخور این امریکای نامرد

  • masbana

    پس چرا امارات و عربستان در لیست کشور های ممنوع الورود ترامپ قرار نمیگیرن.