کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۸۰۸
تاریخ خبر:

شروع طوفانی سوزوکی جیمنی

هفت صبح| با فروش حدود ۳۸۰ هزار دستگاه طی حدود ۳ دهه، جیمنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای سوزوکی در بازار آمریکا به حساب می‌آید. محصول موفقی که در نسل تازه خود پس ازحدود ۱۰ ماه، فروشی بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه در سرتاسر جهان داشته و هر لحظه بر میزان متقاضیانش افزوده می‌شود. جیمنی که تاکنون در چهار نسل مختلف به بازار معرفی شده، از سال ۱۹۷۰ به صورت مستمر تولید شده و یکی از کاربردی‌ترین خودروهای سوزوکی در اقصی‌نقاط جهان است.
جیمنی امسال در حالی طی نمایشگاه خودرو نیویورک موفق به دریافت جایزه بهترین خودرو شهری سال شد که به عنوان یک شاسی‌بلند کار سختی برای غلبه بر رقبا داشت. با این حال جیمنی توانست با ختلافی فاحش از سد چهار رقیب دیگرش یعنی هیوندای AH2 سانترو، کیا سول، سئات آرونا و آئودی A1 گذشته و جایزه بنیاد جهانی خودرو را دریافت کند. این جایزه که با حمایت شرکت معتبر زد-اف آلمان و چند مجموعه رسانه‌ای مشهور هر سال برگزار می‌شود، جیمنی را به واسطه قیمت مناسب، ابعاد جمع و جور، طراحی برجسته و موتورهای کم‌مصرف و قوی شایسته عنوان بهترین خودرو شهری سال ۲۰۱۹ دانست.
عضو هیئت مدیره و مدیراجرایی سوزوکی با اشاره به لزوم توجه به ابعاد خودروهای شهری، جیمنی را به رغم توانمندی‌های آفرود خودرویی مخصوص عبور و مرور در شهر دانست که علاوه بر سهولت جابجایی در ترافیک، به جای اندکی برای پارک نیازمند است. جیمنی به عنوان یک کی-کار (نام اختصاصی خودروهای سنتی صنعت خودرو ژاپن) در حالی کمتر از ۳٫۶۴ متر طول دارد که با وزن کمتر از ۱۱۵۰ کیلوگرم، از موتور ۱۰۰ اسب بخاری بنزینی بهره برده و توانایی خوبی در پیمودن مسیرهای صعب‌العبور دارد.

کدخبر: ۲۵۷۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر