کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۶۸۴
تاریخ خبر:

سیر پیشرفت کیا در یک عکس!

هفت صبح| تصویر جالبی است. یک سوی ماجرا خودرو پرفروش پراید است که هرچقدر در ژاپن، کره و آمریکا طرفدار نداشت پس از مونتاژ در ایران گوی سبقت را در همه رقبا ربود و تاکنون به شکلی معجزه‌آسا در سه دهه متوالی با کمترین تغییرات تولیدش ادامه یافته است و در دیگر سو، کیا استینگر قرار دارد که شاهکار گروه کیاهیوندای در بازار سدان‌های اسپورتی متوسط است. پرشی بلند و طولانی برای پیشرفت که به تحول واقعی در طراحی و تولید خودرو انجامیده و اعتبار بالایی را برای سازنده کره‌ای به ارمغان آورده و البته در بخش فروش هم نامیدکننده نبوده است.
این خودرو با فروش حدودا ۳۰ هزار دستگاهی در دو بازار اروپا و چین، طی ۲۷ ماه عملکرد متوسطی را از خود بروز داده است. عددی که گرچه بزرگ نیست ولی وقتی رقبای استینگر را بررسی می‌کنیم، همین مقدار را هم باید قابل قبول دانست. در واقع در حالی که آئودی A4، ب.ام.و سری۴، آلف رومئو جولیا و فولکس واگن آرتئون از نزدیک‌ترین رقبای این محصول به حساب می‌آیند نباید آمار فعلی کیا استینگر را زیر سوال برد.
.
موضوعی که نشان می‌دهد کیا علیرغم سابقه بسیار کم در کلاس خودروهای اسپورت، توانسته چیزی بالاتر از استانداردهای گروه را تولید کند و در رده قیمتی ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار، کالایی قابل اعتماد را روانه بازار کند. بررسی بیشتر استینگر حاوی نکات جالبی است:
.
این مدل که از کشور روسیه به ایران وارد شده، یکی از خاص‌ترین نسخه‌های کیا استینگر بوده که با بهای ۵۳ هزار دلار تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید شده است. این نسخه خاص که اتلانتیکا نام دارد، به غیر از یک رنگ سفارشی آبی اقیانوسی که برای خریداران باقی مدل‌های استینگر قابل سفارش نیست، از قطعات کرومی بیشتر، رینگ و لاستیک ۱۹ اینچی مخصوص و تریم داخلی بهتر سود برده و قیمت بالاتری هم دارد.
استینگر که دو موتور ۴ سیلندر ۲ و ۲٫۲ لیتری بنزینی و دیزلی دارد، در نسخه آتلانتیکا به موتور شش سیلندر توربوشارژداری مجهز است که علاوه بر ۳۷۰ اسب بخار، راننده را قدرت از گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متری برخوردار کرده که در نهایت شتابی معادل ۴٫۹ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رقم می‌زند. این نسخه که به سیستم ۴چرخ محرک مجهز است، علاوه بر امکانات معمول استینگر به دوربین دید ۳۶۰ درجه به جعبه دنده ۸سرعته خودکار، سیستم شارژ وایرلس تلفن همراه و صندلی‌های گرمکن‌دار عقب مجهز بوده و در بخش بار هم حدود ۳۵۵ لیتر فضا دارند.
وضعیتی که موجب می‌شود این جی‌تی کره‌ای ۴ در با طول ۴٫۸۳ متر به یک محصول مناسب برای خریداران اروپایی و خانواده‌های پرجمعیت امریکایی که هوادار خودروهای اسپورت هستند بدل شود. این خودرو که توسط تیمی از مهندسان برجسته به سرپرستی آلبرت بیرمن مهندس ارشد تیم ب.ام.و توسعه یافته، نماد واقعی خواستن و توانستن برای یک خودروساز علاقمند به پیشرفت است.

کدخبر: ۲۵۷۶۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر