کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۹۸۴۰
تاریخ خبر:

سومین شماره یک ب‌ام‌و

هفت صبح| با تغییر آرایش فنی ب.ام.و سری۱، حالا باید باور کرد نسل خودروهای دیفرانسیل عقب در حال انقراض است. این خودرو که از ابتدای معرفی در نسل اول در سال ۲۰۰۴، با موتورهای کوچک توربو و سیستم دیفرانسیل عقب روانه بازار گشت حالا به نظر بالغ شده است. این یعنی سری ۱ با پشت سر گذاشتن احساسات نوجوانی، همه ویژگی‌های لازم برای موفقیت در این کلاس را در بسته‌ای تکمیلی ارائه می‌کند. به غیر از فرم طراحی مناسب و مدرن که در ادامه تغییر ترند ب.ام.و و همسو با سری ۸ خلق شده، حالا سری ۱ زیباترین نسل خود را تجربه می کند و دیگر از آن صورت دفرمه یا خطوط عضلانی عجیب که در نسل اول و دوم به وفور در بدنه‌اش بروز داشت، خبری نیست.

ب.ام.و اعلام کرده در مدل۲۰۲۰ سری یک با استفاده از پلتفرمی نوین، قصد دارد بهترین محصول این کلاس را به بازار ارائه کند. در این راستا سری یک در همه تریم‌ها به سیستم دیفرانسیل جلو و موتورهای کوچک و توربو مجهز خواهد شد گرچه در بالاترین سطح تجهیزاتی، خریداران می‌توانند سیستم AWD یا سامانه دودیفرانسیل الکتریکی را هم سفارش دهند.
این خودرو که با طول ۴٫۳۱ متر یکی از بزرگترین هاچ‌بک‌های پریمیوم بازار جهانی است، در مقایسه با نسل قبل ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر شده گرچه در عرض و ارتفاع ۳٫۴ و ۱٫۳ سانتی‌متری را تجربه کرده است. این خودرو که بایستی با مرسدس بنز A کلاس، آئودی A3 و برخی دیگر از رقبای مجهز رقابت کند، در فضای داخلی یکی از جذاب‌ترین خودروهای گروه بوده و با ارائه یک مانیتور ۸٫۸ در بالای داشبورد و سیل عظیمی از آپشن‌های رفاهی، ایمنی و ارتباطی سعی کرده بهانه را از منتقدان بگیرد.
موتورهای توربو به‌کاررفته در این خودرو اما اوج کار ب.ام.و هستند. جایی که دو موتور بنزینی و سه گونه دیزلی کار نیرودهی به خودرو را انجام می‌دهند. در قدرتمندترین نمونه که با کد ۱۳۵xi نامگذاری شده، خودروساز آلمانی قوی‌ترین پیشرانه ۴سیلندر تاریخ خود را با نیروی ۳۰۲ اسب در حجم ۲ لیتر زیر کاپوت جلو سری یک نصب کرده است. ب.ام.و وعده داده سری ۱ را به طور رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ در معرض نمایش قرار خواهد داد.

کدخبر: ۲۵۹۸۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر