کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۰۱۱۹
تاریخ خبر:

سومین بیانیه احمدی نژاد خطاب به مردم

ایلنا: احمدی‌نژاد سومین بیانیه خود را منتشر کرد.

متن سومین بیانیه احمدی‌نژاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

شماره ۳

ملت شریف و بزرگوار ایران

با سلام و آرزوی تحیات الهی ، سلامت ، عزت و موفقیت روز افزون برای شما و همه موحدان ، عدالت طلبان ، آزادی خواهان و صالحان

همانطور که در گزارش‌های شماره یک و دو به عرض رساندم ، نکاتی را در ارتباط با ادعاهای کذب علیه دولت های نهم و دهم به استحضار می رسانم.

در دو گزارش قبلی شرح دادم که دو ادعای مطرح شده (خالی بودن خزانه و خالی بودن انبارهای کالاهای اساسی) از سه ادعای رییس محترم دولت فعلی علیه دولت های نهم و دهم ، که در آستانه مذاکرات هسته ای در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ از رسانه های عمومی اعلام شده است ، کاملاً نادرست بوده است.

با تاکید بر ادامه موضع سکوت در قبال مسائل جاری کشور ، اینک در سومین گزارش خود، به بحث در باره یک ادعای خلاف واقع دیگر ، دایر بر تحویل گرفتن دولت همراه با بدهی های سنگین می پردازم و به مرور به سایر ادعاهای کذب مطرح شده از جمله فساد ،موضوع هسته ای ،درآمدهای ارزی ،رشد اقتصادی، مسکن مهر ،تورم و یارانه ها نیز خواهم پرداخت. ان شاء الله

سوم : ادعای بدهکاری سنگین دولت دهم

مردم شریف ایران استحضار دارند که قبل از آغاز مذاکرات هسته ای در دولت فعلی در سال ۱۳۹۲ ، رئیس محترم دولت در گفت وگویی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، علاوه بر دو ادعای قبلی ، اعلام کردند که دولت را با بدهی های سنگین تحویل گرفته اند.

طی ۴ سال گذشته این ادعا با حداکثر استفاده از فضاهای رسانه ای و تبلیغاتی و با بیان های مختلف ، از زبان مسئولین و حامیان دولت ، هزاران بار تکرار گردیده و با اعلام ارقام گوناگون چنین القاء شده است که گویا دولت فعلی اسیر بدهی ها و بازپرداخت آنها بوده و به همین سبب نتواسته است خدمات لازم را به مردم ارائه دهد. همزمان به طرح این ادعا پرداخته اند که دولت یازدهم توانسته است با انضباط پولی و مالی، شرایط را به نحوی مدیریت نماید که استقراض و بدهی دولت به نظام بانکی کاهش یابد.

در گزارشی که به اختصار ارائه می شود، مردم شریف ایران ، به روشنی درخواهند یافت که همه این موارد ، کاملا خلاف واقع بوده و آمار رسمی کشور که در حال حاضر نیز تحت مدیریت همین دولت قرار دارد ، حاکی از واقعیت دیگری است.

۱- بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی ، بدهی بخش دولتی (شامل دولت و شرکت های دولتی) به بانک مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ معادل ۳۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و در مقابل ، سپرده بخش دولتی در بانک مرکزی معادل ۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به عبارت دیگر خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی معادل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پایان دولت قبل و ابتدای دولت جدید بوده است.

۲- بدهی بخش دولتی (شامل دولت و شرکت های دولتی) به بانک مرکزی در پایان آذر ماه ۱۳۹۵ معادل ۶۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و مجموع سپرده های بخش دولتی در بانک مرکزی در همین تاریخ معادل ۳۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به عبارت دیگر ، خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مرداد ماه ۱۳۹۲ (پایان دولت قبل) به ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در آخر آذر ۱۳۹۵ (دولت فعلی) افزایش یافته است.

این امر به معنای آن است که بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از یک هزار و ۴۵۰ درصد رشد داشته است و به زبان گویاتر می توان گفت بدهی دولت فعلی به بانک مرکزی در مقایسه با دولت قبل ۵/۱۵ برابر شده است.

۳- بانک ها معمولاً به بانک مرکزی بدهکارند بدهی بانک ها به بانک مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ معادل ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در آذر ماه سال ۱۳۹۵ به حدود دو برابر یعنی رقم ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

۴- عمده بدهی بانک ها به بانک مرکزی در دولت قبل مربوط به اعطای خط اعتباری به بانک مسکن به منظور ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن و اجرای پروژه های مسکن مهر و احیای بافت های فرسوده شهری بوده است.

۵- بر اساس گزارش بانک مرکزی ، میزان بدهی خارجی کشور از حدود ۲۴ میلیارد دلار در ابتدای دولت نهم (۱۳۸۴) به حدود ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در پایان دولت دهم کاهش یافت. به عبارت دیگر بدهی خارجی ایران در دولت قبل، به کمتر از یک سوم در مقایسه با رقم بدهی خارجی در زمان تحویل دولت در مرداد ماه ۱۳۸۴ کاهش یافته است.

۶- مجموع دارایی های خارجی بانک مرکزی به عنوان بخشی از دارایی های خارجی کشور در پایان خرداد سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۸ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۴ برابر بدهی های خارجی کشور در آن تاریخ بوده است.

۷- ارقام و اعداد مندرج در آمارهای رسمی ، بیانگر این حقیقت است که طی سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ ، با وجود آنکه دولت دهم تحت فشار شدید تحریم ها قرار داشت، کشور را همراه با ذخایر ارزی و ریالی فراوان و با کمترین میزان بدهی داخلی و خارجی به دولت یازدهم تحویل داده است.

در این مجال نمی خواهم درباره بدهی های گسترده ای که طی ۲ سال اخیر تحت عنوان اوراق بدهی یا قرضه (بخوانید بدهکار کردن مردم و نسل های آینده) توسط دولت فعلی ایجاد شده است سخن بگویم و به وقت دیگری موکول می نمایم.

اما باید روشن شود ؛

الف : هدف از طرح ادعای کذب بدهکار بودن دولت در کنار ادعای خالی بودن خزانه و انبارها ، آن هم درست قبل از آغاز مذاکرات هسته ای در دولت جدید چه بوده است؟ و چه آثار سوئی بر منافع و امنیت ملی و آینده کشور داشته است؟

ب: در چهار سال اخیر که بخش مسکن در رکود عمیق به سر برده و پروژه هایی مانند مسکن مهر به تعطیلی کشانده شده و جهش خاصی نیز در دیگر بخش های تولیدی ، خدماتی و زیربنایی اتفاق نیفتاده است و بنا به اعلام رئیس محترم دولت ، کشور در رکود به سر می برده ، این افزایش بی سابقه و چند برابری حجم بدهی های دولت و بانک ها به بانک مرکزی در کجا هزینه شده است؟

ج: طرح این ادعاهای خلاف ، توجیه گر و سرپوشی بر کدام ضعف ها و ناکارامدی ها و اقدامات در دولت فعلی بوده است؟

خادم ملت ایران

محمود احمدی‌نژاد

کدخبر: ۱۵۰۱۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mrasool

    رهبر معظم ایران هم محترمانه دستور داد وا رد کارزار انتخابات ریاست جمهوری نشی. حال ا کاری به دولت فعلی ندارم …

  • arashk.ya

    بهتر نیست یه مناظره بین اقای احمدی نژاد و اقای روحانی برگزار بشه تا مسئله شفاف ب شه.

  • ناشناس

    تو کشوری که از تمام سولاخ سمبه هاش عوارض دیرکرد ومالیات گرفته میشه حقوق مدیراشم الاماشاالله یک نهاد بی طرف بایدوجود داشت ه باشه که این دست مسائلو بررسی وشفاف ساز ی وعلنی کنه چرا جبهه گیری تکذیب یا تهمت؟

  • saeed00

    دکتر اینجا هیچکس لیاقت تو رو نداره داداش ارزششو نداره خودتو الکی خسته کنی

  • golbaronzada52

    ????

  • amirammanamir

    اون ۱۰۸ میلیارد ذخیره خارجی پول بلوکه شد ه‌است که دسترسی بهش نداشتی، حالا گذاشتی پای برنامه ریزی (نداشته) دولت بهار ؟

  • musioali

    طولانی بود نخوندم اقای احمدی نژاد?

  • amirali.zamanian

    آقا چرا این هارو دقیق تویه رسانه ملی نمی گند؟؟؟؟

  • majidhoshangi

    خدایش شما خودت درست عمل کردی؟خلاصه مردم. از روی وطن دوستی .به این دولت و دولتهای قبل اعتماد کردن. انشالله که با پیروی از دستورات رهبری همه چیز درست بشه.

  • shafiee.marziye

    باورش شده مصلحت “نظام” رو تشخیص میده!!!

  • arash11

    چرا اینو نمیگی که هر چی کارگاه و کارخانه و شرکتهای تولیدی ورشکست شدن در دوره حضر تعالی و نفت بشکه ۱۰۰ دلار درآمد شما بوده و فقط و فقط روی آوردید به واردات اجناس بنجل چینی که باعث بدبخت شدن تمام شرکتهای خصوصی و حتی چندین شرکت دولتی گردید ،این پولهایی که مردم از دست دادن و ورشکست شد ن چی شد؟با اینکه در این آمار و ارقام ،ه زار مورد ارقام و فعالیتهای پس زمینه وجود داره ،از جمله دادن وامهایی توسط دولت فع لی به شرکتهایی که در زمان شما روزگارشون سیاه شد ،در ضمن یادمون نرفته در عرض یک ه فته دلار از ۸۰۰ تومن به ۲۸۰۰ رسید واین م ابه التفاوت همه و همه توو جیب دولت نهم و دهم رفت ،اینکه هر روز صبح قیمت اجناس ضر وری مردم بالاتر و بالاتر میرفت چی؟اینکه اتومبیل ۵ میلیونی به ۲۳میلیون تبدیل شد ، این هم پولش مشخصه که کجا میرفت با این تف اوت که شرکتهای خودرو سازی با توجه به این جهش قیمت باز در حالت ورشکسته قرار داشتن ،پس اگه دولت فعلی و حتی تا ۵دولت دیگه ب دهی های بیشتر و بیشتری داشته باشه ،کاملا مشخصه که در حال تلاش برای برگرداندن خرا به هایی که شما به جا گذاشتید به حالت حدو دا اولیه آن میباشد البته این مثالها را ت عمیم بدهید به هزاران هزار مورد دیگر در ت مام وزارتخانه ها و شرکتها و زندگی تک تک مردم…

  • mahammad

    این اعداد و ارقام اگر تناقضی داره منتشر کنید.این اعداد همیشه بوده

  • daryosh74

    لطفاً با این نامه پراکنیهای بی ارزشت زمی نه ساز فضای دو قطبی به نفع دولت یازدهم نشو، مرسی

  • ali.tehran

    به اندازه فروش نفت از مشروطه تا سال هشتا دوچهار درآمد نفتی داشت دولتت سرکار، یقرو ن به مملکت و خزانه برنگشت

  • mohammadgolestani

    باز شروع شد،خدا ب خیر کنه

  • sabahian

    دوستت دارم محمود. بیامنتظرم

  • msazeri23612

    هردو تا تون سر وته یک کرباس هستید لطفا ب ه همدیگه ایراد نگیرید.

  • poury300

    اصن ارزش نداره که بیانیشو بخونیم. انگاری ما نمیدونیم چه ادمی بیانیه داده. باس دخ یل ببنده تا خدا شفاش بده به جای بیانیه

  • arian-mehreghan

    چه این چه اون چه اون یکی که رفتند.سر و ت ه یه کرباسن.هیچ فایده ای برای ما مردم ند اشتند.فقط و فقط گرونی و بدبختی آوردن.آقا ی روحانی که میگین من تورم تک نرخی کردم.ع زیزدل من تورم توی خیابون ببین تورم توی ج یب من جوون ببین تورم توی مغازه ببین.ملت از دولت قبل تا الان هیچ فرقی نکردند اصلا انگاری هیچکس عوض نشده و همچنان کشور بر یک سطح داره میچرخه.قیمت شیر سال91به نره2 100تومن بود همین امسال شد2500تومن.بازار تهران سال91در بدترین شرایط اقتصادی ایران حداقل ملت میتونستن توی بازار حرکتی بزنن .اما امسال مغازه دارا هم دارند ماله میکن ند چه برسه به من رعیت.آقای روحانی شما با ختین شما اگرم رای مجددا بیارید خودتم مید ونید چهارسال دیگه هم هیچ اتفاقی نخواهد ا فتاد . آقای احمدی نژاد هم همین بودند خوا ستن خیلی کارها کنند اما نتونستن.آقای روح انی عزیز دل شما یادتونه سال92دانشگاه شهی د بهشتی گفتین من کلید دارم قفل مشکلات با ز میکنیم.حالا من به شما میگم کلید شما اش تباه بود و توی قفل شکست.شما با شاکلید هم نمیتونید مشکلات حل کنید.چون کلید اصلی د ست یکی دیگست که هم من هم ملت هم جهان در خبر هستند.

  • abas49

    ببند بابا

  • a.p

    ما هم بیکاریم ، شب عیدی بیاییم نطق حضرتع الی رو بخونیم ،،،،،

  • mosafer

    رو رو برم!زده مملکتو داغون کرده،یه چیزی هم طلبکاره!

  • ناشناس

    درود بر احمدی نژاد !مرگ بر ضد ولایت فقیه ?

  • mahdi.mah

    متحیرم از بعضی مردمی که خودشون رو “روشن فکر” میدونند، اما اونقدر تعصب و بغض، چشم شون رو بسته که حتی حاضر نیستند پاسخی که یه نفر به شایعات میده رو “بخونند”…

  • paeez

    هیچکس واسه رضایت خدا رییس جمهور نمیشه ؛ر احت تر بگم کلا وارد سیاست نمیشه.. سیاست مدار اولین چیزی رو که میکشه صداقته،صداقت

  • gach_boy

    آقایه احمدی نژاد دوره این حرفا و آمار نش ون دادناتون گذشته،لطفا بجا این حرفا،اگر واقعا عاشق و دلسوز مردم هستین،بخاطر کمو کاستیا و اشباهاتتون از مردم حلالیت بطلبی ن،چه اصراری دارین که شما بهترین دولت بود ین؟!!وقتی که مردم می تونن بدون مطالعه هی چ آماری اون فقر و فشار رو در دوره شما لم س کنن،دوره ای که مردم از قحظی نمک هم وحش ت زده میشدنو،کیسه کیسه نمک می خریدن،وای خدا،هر چقد بیشتر از خودش دفاع میکنه بیشت ر ازش متنفر میشم،بخدا جایه این حرفا یه ب ار معذرت می خواست از مردم،خیلی بیشتر قبو لش داشتیم،لطفا بچاپ هفت صبح بغض یه جوونو

  • shahram111

    چه جالب.همه دوستان تقریبا از این فرد بیز ارن