کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۹۵۴
تاریخ خبر:

از تحرکات نظامی آمریکا تا شایعه فرار بشار اسد به ایران؛ جنگ جدیدی در راه است؟

شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا بر فراز شهر «التنف» در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمدند.

این در حالی است که منابع میدانی در سوریه از افزایش پرواز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش در جنوب این کشور خبر دادند، خبرگزاری روسی "اینترفاکس" به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، شرکت‌های هواپیمایی که بر فراز دریای مدیترانه پرواز انجام می‌دهند دستورالعملی را از مرکز اداره عملیات در بروکسل درباره احتمال تغییر برنامه پرواز در محدوده دریای مدیترانه به دلیل حملات موشکی احتمالی در سوریه دریافت کرده‌اند.

این منابع گفتند، جنگنده‌های ائتلاف در ارتفاع پایین در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه بر فراز منطقه التنف جایی که پایگاه نظامی ائتلاف قرار دارد، به پرواز درآمدند.

این پرواز جنگنده‌ها همزمان با اصرار آمریکا و کشورهای غربی دیگر بر بررسی مساله تحرک نظامی علیه نظام بشار اسد است به ویژه که شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌ای در زمینه متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح‌ شیمیایی شکست خورد.

کشورهای غربی تهدید به "واکنش شدید" کرده‌اند و واشنگتن از تصمیم مهم خود در آینده بسیار نزدیک سخن می‌گوید.

از سوی دیگر خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، همزمان با شکست شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌هایی در زمینه حمله شیمیایی در دوما در غوطه شرقی دمشق احتمال می‌رود ظرف ۷۲ ساعت آینده حملات موشکی به اهدافی در سوریه انجام بگیرد..

این خبرگزاری افزود، ناو هواپیمابر "هری ترومن" آمریکا نیز در مسیر خود به شرق دریای مدیترانه است.

در این راستا سازمان اروپایی امنیت پرواز (یوروکنترل) به شرکت‌های هواپیمایی نسبت به احتمال حملات هوایی در سوریه طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، احتمال اقدام نظامی مشترک علیه سوریه را مطرح کردند.
این در شرایطی است که دولت سوریه (که در آستانه آزادسازی این شهر قرار دارد) هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد کرده است.

همچنین در حالی که بعضی رسانه‌های عربی خبر خروج بشار اسد و خانواده‌اش از سوریه و سفرشان به ایران را منتشر کرده‌اند، منابع روس می‌گویند این قضیه صحت ندارد.

اسپوتنیک در این باره می‌نویسد: چند رسانه مستقر در خاورمیانه گزارش‌هایی منتشر کردند درباره این که به سبب تشدید نگرانی‌ها در خصوص اقدام نظامی احتمالی کشورهای غربی علیه سوریه، اسد و همه بستگانش این کشور را ترک کرده و به تهران رفته‌اند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این گزارش‌ها کاملا اشتباه هستند.

کدخبر: ۲۰۶۹۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • daryosh74

    4 سال پیش هم اوباما زیاد از این هارت و پ ورتها کرد، ولی از ترس نابودی سگ زنجیره ا یش، اسرائیل، هیچ غلطی نکرد و در رفت، حال ا هم یا در میرند، یا به کام مرگ میرند.

  • sos0921m

    فقط همین و کم داشتیم

  • 1.arashk

    امریکا چیکارست که میخواد به همه زور بگه. هیچ کاری نمیتونه بکنه، اینا فقط بلدن قشن گ ژست بگیرن.

  • severes

    این ترامپ دیوانست ممکنه جنگی شروع بشه که دامن گیر ایرانم بشه باید اماده باشیم ال بته میتونه فرصت خوبی باشه چون اگه درگیری نظامی پیش بیاد میتونیم اسرائیل رو حذف ک نیم

  • abolfazltwin

    مرگ بر ترامپ مرگ بر ناتانیاهو

  • siamhr

    فرهاد شکیب اره تو راست میگی آمریکا نابود میشه ایران قهرمان!!!!!