کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۹۶۷
تاریخ خبر:

رسانه‌های خارجی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش چه گفتند؟

حملات موشکی سپاه به مقر داعش در سوریه بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های جهان به همراه داشته است.

**** پایگاه خبری شبکه اسکای نیوزعربی نوشت: ایران با چند فروند موشک دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.
در ادامه اشاره به بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: هدف ایران مجازات عاملان حملات تروریستی اخیر تهران بوده که داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

**** فاکس نیوز نوشت: اقدام تلافی جویانه ایران؛ این شبکه در ادامه گفت: سپاه پاسداران ایران در واکنش به حمله داعش به مجلس و یک مرقد در تهران، روز یکشنبه شبه نظامیان داعش را در شرق سوریه با موشک هدف قرار داد و هشدار داد هر حمله ای به ایران را به همین شکل تلافی می کند. شلیک موشک های میان برد زمین به زمین ایران به داخل استان دیر الزور سوریه در حالی صورت گرفته است که شبه نظامیان داعش که از حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا فرار می کنند، به طور فزاینده ای در تلاش هستند مواضع خود را در آنجا تقویت کنند.
فعالان در سوریه می گویند در مورد میزان خسارات و تلفات این حملات که از استان های خوزستان و کرمانشاه صورت گرفته اند، اطلاعاتی ندارند.آن حمله در حالی انجام شد که کشورهای عرب و جسارت یافته سنی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از آنها حمایت می کند، در حال سخت تر کردن موضع خود در برابر ایران هستند.

**** سی ان ان: حملات موشکی ایران به تلافی حملات تروریستی در تهران بود ؛ این شبکه در گزارشی نوشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سبب حملات گروه داعش در تهران، حملاتی را در سوریه انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه اعلام کرد در واکنش به حمله به ساختمان پارلمان ایران و یک مرقد(بنیانگذار جمهوری اسلامی) در تهران، موشک هایی را به سوی شورشیان دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در شرق سوریه شلیک کرده است. سپاه پاسداران هشدار داد علیه هر گروه دیگری که حملاتی را در ایران انجام دهد، به همین شکل تلافی خواهد کرد.
سپاه اعلام کرد موشک های میان برد سطح به سطح را به سوی استان دیرالزور در سوریه شلیک کرد، که یک حمله مستقیم به شدت نادر از سوی جمهوری اسلامی در بحبوحه حمایت تهران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه محسوب می شود.

**** نیویورک تایمز: حمله موشکی ، نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است .
این روزنامه در مطلبی تحت عنوان ایران با شلیک موشک «تروریست ها» در سوریه را تنبیه کرد،نوشت :حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک میان برد خود با هدف مجازات «تروریست»هایی که مرتکب حمله های هفته گذشته در تهران شده بودند شرق سوریه را هدف قرار داد .این حمله موشکی بیانگر افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است. همچنین این حمله پیامی به دشمنان ایران در منطقه، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی، و همچنین آمریکا دارد که پایگاه های نظامی متعدد در خاورمیانه دارد.
نیویرک تایمز می افزاید : ایران پیش از این هرگز موشکی را در سوریه شلیک نکرده و تنها تاکنون آمریکا و اسرائیل در سوریه مبادرت به حمله موشکی کرده اند.

**** یدیعوت آحارانوت: حمله موشکی نادر؛ این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران عملیات موشکی نادری را انجام داده است.

**** ایتارتاس : حمله موشکی سپاه به گروه های تروریستی؛ نیروهای سپاه که قدرتمند ترین سازمان امنیتی و نظامی این کشور است، حملات موشکی را علیه گروه های تروریستی نزدیک شهر دیر الزور سوریه انجام داده اند.

**** خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد: سپاه پاسداران ایران با شلیک موشک‌های زمین به زمین به شرق سوریه، مواضع تروریستی را هدف قرار داد.

**** فرانس پرس گزارش داد: یک منبع رسمی ایرانی یک‌شنبه شب از حمله موشکی به «پایگاه‌های تروریست‌ها» در سوریه خبر داد. ­سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یک‌شنبه اعلام کرد، چندین موشک را روز شنبه از غرب ایران به «پایگاه‌های تروریست‌ها» در منطقه دیرالزور در سوریه شلیک کرده است. بخش عمده دیرالزور تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این حمله را به تلافی حملات هفتم ژوئن به پارلمان و مرقد امام خمینی در تهران انجام داده است.

***** شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و خسارت مادی قابل توجهی به مواضع تروریست ها وارد شده است.

**** پایگاه اینترنتی نشریه معاریو رژیم صهیونیستی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع داعش در منطقه دیر الزور در شرق سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

****

کدخبر: ۱۶۴۹۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alibavi

    باعث افتخاره.

  • ali.tehran

    خداوکیلی اگه هیچ کاری نمیکردین مردم ازتو ن نا امید میشدن میدونستیم تلافی میکنین و لی دیگه نه این مدلیش، خداقوت دستتون درد نکنه هرچند داغ عزیزان از دست رفته رو جبر ان نمیکنه ولی مرحمی به زخم بازماندگانشون ه دمتون گرم

  • 0035

    زنده باد میهنم ایران وایرانی