کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۶۴۴۴
تاریخ خبر:

دلیل ممانعت از اجرای سرود ملی در تهران

چندی پیش، رهبر ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که قرار است، ارکسترش در افتتاحیه‌ی رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان اجرا داشته باشد و علاوه بر اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، قطعه‌ی «ای ایران» و «علمدار» را در این مراسم اجرا کند؛ اما خبر رسید که این اجرا بدون ارائه‌ی توضیح مشخصی از سوی مسؤولان لغو شده است.

به گزارش ایسنا، علی رهبری که مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران را برعهده دارد، در این‌باره توضیح داد:‌ دلیل اصلی لغو این اجرا، خیلی ساده بود؛ ما به مجموعه‌ی ورزشی آزادی دعوت شدیم و آنجا همه‌چیز برای اجرا آماده بود. صندلی‌ها را برای نوازندگان چیده بودند و همه‌چیز خوب به‌نظر می‌رسید، اما وقتی ۱۵ دقیقه به اجرا زمان مانده بود و ما داشتیم برای اجرای سرود رسمی کشور آماده می‌شدیم، یک‌دفعه اعلام کردند که زنان نباید روی صحنه ساز بزنند.

او ادامه داد: من از این اتفاق ناراحت شدم و گفتم امکان ندارد این اهانت را بپذیرم یا همه با هم اجرا می‌کنیم یا سالن را ترک می‌کنیم. بعد عده‌ای رفتند که رایزنی کنند تا این مشکل حل شود. در نهایت هم گفتند، اصلا نمی‌شود، خانم‌ها ساز بزنند. من هم پاسخ دادم، اصلا اجرا نمی‌کنیم.

رهبری تصریح کرد: نوازندگان زن قرار بود، سرود رسمی کشور را اجرا کنند و این برخورد با آن‌ها خجالت‌آور بود. قرار نبود، زنان کار خاصی انجام دهند، فقط چند قطعه‌ی مشخص را اجرا می‌کردند. چرا نباید آن‌ها بتوانند سرود رسمی کشورشان را اجرا کنند؟ بارها گفته‌ام، من هم در این کشور بزرگ شده‌ام و خط قرمزها را خیلی بهتر از دیگران می‌شناسم، اما تا وقتی ارکستر را هدایت می‌کنم، اجازه‌ی چنین برخوردی را نخواهم داد. آن‌ها خودشان ما را دعوت و در عین حال، به ما بی‌احترامی کردند.

کدخبر: ۶۶۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • z.alizade

    ای خدا!!!!!!!!!!!!!

  • arash.mkhr

    جای بسی تأسفه…

  • space

    دلیل من به خاطر عصبانی لود از این مطلب ب ه خاطر این نا هماهنگی ها است اگر قرار نب ود نوازنده های زن انجا ساز بزنن باید از قبل به اون ها اعلام میشد تا در این رقابت جلوی بقیه کشور ها ضایع نشیم البته من فک ر می کنم دلیل این این خطا سیاسی باشه نه عدم هماهنگی.

  • morovaty

    آفرین به شجاعتشون

  • dela.5077

    دوردبه شرفت

  • cirusking

    حیف شما بزرگان موسیقی نیست که اینطور خود تون رو آواره کردید…ارکست تهران چیزی کمتر ازگروه یانی نداره که صدبرابربهتره…شماها فکر تون جهانی باشه

  • parsazadm

    احسنت به غیرت و شرف این مرد???

  • k.li

    چه معنی داره زن ساز بزنه،این سبک بازیا چ یه

  • mowjehasti

    آخه اینم شد کار و شغل ؟؟ برو دنبال یه کا ری که به درد مردم بخوره ، یه لقمه نون حل ال بتونی واس زن و بچت ببری خونه