کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۳۴۸
تاریخ خبر:

در کنفرانس شب گذشته اپل چه گذشت

پس از ماه ها هیاهو، بالاخره زمان عرضه ی ساعت اپل مشخص شد و این محصول، در ۴ اردیبهشت، به فروش خواهد رسید. این «گاه شمار»،‌ یکی از پر ریسک ترین محصولاتی بود که کمپانی اپل در سال های اخیر، بر روی آن سرمایه گذاری کلانی کرده است. گفته می شود این دسته از محصولات، در آینده حتی می توانند جایگزین اسمارت فون ها شوند.

آنها حرکتی رو به جلو به سوی ادغام مد، زیبایی و تکنولوژی هستند که با بندهای قابل تغییر و بدنه هایی از جنس استیل، آلمینیوم و همچنین طلا، عرضه شده اند. برچسب قیمت ساعت های اپل از چند صد دلار تا چند هزار دلار بالا می رود و می توان گفت آنها، آمده اند تا کامپیوتر های شخصی اپل را بر روی مچ دست کاربران جای دهند؛ یا آنچنان که تیم کوک می گوید:‌ «اپل واچ شخصی ترین محصولیست که تا به حال دست به ساختش زده ایم. این محصول قرار نیست همراه شما باشد، آن، جزیی از بدنتان می شود.»

جدا از بحث ساعت، اپل در نهایت به یک سری از شایعات، جامه ی عمل پوشاند. مک بوک ایر و پرو را با پردازنده های سریع تر و جدید اینتل همچنان هم می توان خرید، اما توجهات اصلی در کنفرانس اپل، به «مک بوک» جلب شده بود. نوت بوکی ۱۲ اینچی که بیش از حد متعارف سبک و همچنین نازک است. می توان گفت این محصول، صرفا یک صفحه نمایش، ترکپد و همچنین کیبورد را در اختیار کاربران می گذارد.

همانگونه که در سپتامبر گذشته نیز ذکر شد، این ساعت در سه نمونه ی مختلف عرضه خواهد شد. مدل ورزشی یا Sport، مدل Apple Watch که از استیل بوده و در نهایت Apple Watch Edition که از طلا ساخته شده است. مدل ورزشی ارزان ترین بوده و از ۳۴۹ دلار برای نمونه ی ۳۸ میلیمتری و ۳۹۹ دلار برای نمونه ی ۴۲ میلیمتری شروع می شود. مدل دوم که از جنس استیل است اما قیمتی ۵۴۹ دلاری برای نمونه ۴۲ میلیمتری دارد که البته این قیمت با توجه به انتخاب بندهایی شیک تر، می تواند تا ۱۰۹۹ دلار افزایش یابد. در نهایت به مدل لوکس و از جنس طلای ۱۸ عیار می رسیم که قیمتی ۱۰.۰۰۰ دلاری داشته و ۴ اردیبهشت نیز برای فروش عرضه می گردد.

توسعه دهندگان شخص ثالث، از نوامبر گذشته به WatchKit دسترسی داشته اند، از همین رو، اپلیکیشن های فراوانی برای این محصول آماده هستند و می توان گفت استفاده از این ساعت را بسیار لذت بخش می کنند.

سال گذشته و هنگام معرفی این ساعت، اپلیکیشن های سلامت و همچنین پایش فعالیت های ورزشی رونمایی شدند، اما همین اپلیکیشن ها نیز دستخوش به روز رسانی شده و حالا می توانند کلیه فعالیت های کاربر را اندازه گیری نموده و در پایان هفته، گزارشی کامل و جامع ارائه دهند. اپلیکیشن های چندرسانه ای هم، نظیر Shazam و اینستاگرام حضوری گرم در این مجلس داشتند اما هنوز مشخص نیست که اسکرول کردن تصاویر اینستاگرام، در صفحه نمایشی نهایتا ۴۲ میلیمتری، چه لطفی خواهد داشت.

بدون یک باتری خوب، یک پوشیدنی، عملا «هیچ» است. این دسته از محصولات آمده اند تا بر روی دستان ما جای گیرند نه بر روی داک های شارژ. اپل از این بابت به کاربران اطمینان خاطر داده و عمر باتری ۱۸ ساعته ی آن را تضمین می کند. البته همچنان این عمر باتری، بسیار کمتر از محصولات کم مصرفی مانند ساعت های Pebble هستند.

سیستم سلامت اپل حالا شامل ResearchKit نیز می شود؛ یک چهارچوب نرم افزاری که طراحی شده تا در تحقیقات پیشرفته ی پزشکی، مورد استفاده قرار گیرد. این Kit همراه با اپلیکیشن های مختلفی ارائه شده که هر کدام یک بیماری خاص را هدف قرار داده اند. از این بیماری ها می توان به پاریکسون و همچنین سرطان سینه اشاره کرد. این اپلیکیشن در حقیقت آیفون کاربر را به یک ابزار تشخیصی پزشکی مبدل می سازد.

اپل همچنین خاطر نشان کرد که به داده ها و اطلاعات مربوط به سلامت کاربران دسترسی نخواهد داشت و آنها را ذخیره نخواهد کرد، مگر اینکه توسط خود کاربر به اشتراک گذاشته شوند. در حال حاضر ۵ اپلیکیشن در این مجموعه وجود دارند و ResearchKit از ماه آینده، به عنوان پلتفرمی open source عرضه خواهد شد.

نمی توان ایرادی به مک بوک ایر وارد کرد اما طراحی بدون نقصش، پس از سال ها، کم کم خسته کننده شده بود. طرفداران Air حالا با دسته ی جدید رو به رو شده اند و می توان گفت، بالاخره آن آپدیتی که انتظارش را می کشیدند، از راه رسید.

نوت بوک جدید صرفا ۹۰۷ گرم وزن دارد و از نمایشگری رتینا و ۱۲ اینچی بهره می برد؛ اپل، هنوز نام مشخصی برایش در نظر نگرفته و آن را «مک بوک» صدا می زند. بدنه ی این محصول حال در حد یک کیبورد نازک شده و جالب تر اینکه خود کیبورد هم تا جای ممکن فشرده و همچنین از تکنولوژی جدیدی استفاده می کند که به عملیات تایپ، سرعت نیز می بخشد.

ترکپد جدید به کار رفته در مک بوک،‌ از قابلیت بازخورد های ویبره ای بهره برده و جسچر های بیشتری را نیز پشتیبانی می کند. همانگونه که پیشتر نیز گفتیم، این ترکپد کاملا بازطراحی شده و مقدار عمق فشار وارده را نیز تشخیص می دهد.

اپل تصمیم گرفته تا در مک بوک جدید، تمام پورت ها را حذف کرده و صرفا از یک پورت USB-C به عنوان «همه چیز» بهره گیرد، البته همچنان یک جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون در کناره ی این دستگاه دیده می شود.

این مک بوک، فن ندارد و اپل می گوید در استفاده ای مانند وب گردی، تا ۹ ساعت با یک بار شارژ،‌ دوام خواهد آورد. رنگهای آن نیز متنوع تر شده و حالا می توان مک بوک را در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی خریداری کرد.

فروش این محصول در ۲۱ فروردین ماه، با قیمت ۱۲۹۹ دلار آغاز می گردد.

اپل در مک بوک ۱۲ اینچ جدیدش، همه ی پورت های به کار رفته در مک بوک ایر ۱۳ اینچ را حذف کرده و صرفا از یک رابط USB Type-C استفاده می کند. این پورت، بر خلاف USB های سابق، دو طرفه بوده و تا پایان سال، در بسیاری از اسمارت فون و تبلت ها به کار خواهد رفت.

هرچند اپل حذف کردن پورت ها را قربانی نازک سازی این نوت بوک نموده، اما در هر صورت، اقدام به فروش یک دانگل نیز نموده که با اتصال آن می توانید تمام پورت ها را باز یابید، فقط مساله اینجاست که این کابل، قیمتی ۷۹ دلاری دارد.

یکی از بزرگ ترین علامت های سوال در روزهای اخیر، قیمت مدل لوکس ساعت اپل بود. این محصول با برچسب قیمتی ۱۰.۰۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید. ساعت مورد بحث پاسخی است به نیاز بازار محصولات لوکس و البته گران قیمت؛ اپل هم که می دانید، علاقه ای به ارزان فروشی ندارد!

کدخبر: ۱۹۳۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر