کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۴۲۳
تاریخ خبر:

درخواست وزارت اطلاعات احمدی نژاد برای جاسوسی از هاشمی

وکیل خانواده‌ی هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای فاش کرد که وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد در چند نوبت از او خواسته بود تا از مرحوم هاشمی رفسنانی برای این مجموعه خبر چینی کند.

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی» در گفت‌وگو با انصاف نیوز در آستانه‌ی سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: در زمان دولت احمدی‌نژاد ۸ بار به وزارت اطلاعات احضار شدم. در آنجا گفتم که اگر می‌خواهید من را بازداشت کنید. برخوردشان در جلسات اول تند بود ولی در جلسات آخر دوستانه شد. گفتند ما احساس می‌کنیم که تو از خود نظام هستی. من هم گفتم که شما مشکل دارید که احساس می‌کردید من از نظام نیستم، من مشکلی ندارم. به من گفتند آیا با اطلاعات همکاری می‌کنید؟ گفتم بله اما بستگی دارد که چه همکاری از من انتظار دارید.

او در ادامه افزود: به آنها گفتم که از من چه انتظاری دارید؟ گفتند ما درباره‌ی خانواده‌ی آقای هاشمی تحقیق می‌کنیم، به همین دلیل کارشناس وزارت اطلاعات یک چیپ کوچک (تراشه الکترونیکی) به من داد تا صحبت‌های آیت‌الله در زمان ملاقات با من ضبط شود. به آنها گفتم که فرزندان هاشمی، محسن، یاسر، فائزه، مهدی و فاطمه را هروقت بخواهید برای بازجویی می‌آورم. مهدی هم که آن زمان خارج از کشور بود را هر وقت بخواهید می‌گویم که بیاید دبی و با او صحبت و بازجویی کنید. در مورد خود آیت‌الله هم با وجود اینکه سن شما از آیت‌الله کمتر است، هروقت مشخص کنید قرار ملاقات می‌گذارم تا او را بازجویی کنید. هر سوالی دارید بپرسید و من تضمین می‌کنم که حقیقت را بگویند. قبول نکردند و گفتند ما به‌طور نامحسوس می‌خواهیم تحقیق کنیم.

وکیل خانواده‌ی هاشمی درباره‌ی پاسخش به درخواست وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد، گفت: به آنها گفتم آن زمان که من سازمان برنامه و بودجه بودم و آقای «ری‌شهری» به عنوان یک فرد قدرتمند وزیر اطلاعات بود و من هم ۳۴ سال داشتم، از من خواستند که مدیرکل شوم و بعد از آن هم معاون وزیر، ولی من در وزارت نرفتم. الان من ۶۰ ساله شده‌ام و فلانی وزیر است که خودش را هم نمی‌تواند جمع کند حالا به من می‌گویید که بیایم خبرچین بشوم؟ آن هم خبرچین آقای هاشمی؟ گفتند بالایی‌ها این را از ما می‌خواهند.

کدخبر: ۱۹۵۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ebrahimi.ali68

    وقتی به سران نظام اطمینان ندارن،از دیگرا ن چه توقعی میره…

  • mohsen01

    از قدیم گفتن آنچیز که عیان است چه حاجت ب ه بیان است ، جاسوسی لازم نداره

  • sevnaz

    چرا الان می گویی. نه احمدی نژادی هست نه هاشمی.

  • masoudronin

    به به چشممان روشن

  • majidhoshangi

    وزارت اطلاعات که دست رییس جمهور نیست

  • rex

    ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ.ﺣﺎﻻ ﺳﺮ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺍﻳﺸﻮﻥ ﺑﺎﺯ ﻳ ﻪ ﭘﻴﺮﺍﻫﻦ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻴﺮون میارن

  • 1.arashk

    خب اینو چند سال قبل میگفتی.الان چه لزومی داره این حرف ها؟