کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۰۸۵۵
تاریخ خبر:

حداقل حقوق ۹۶ کارگران ۹۳۰هزار تومان شد

حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۶با افزایش ۱۴٫۵ درصدی به رقم ۹۳۰ هزار تومان رسید اما برای سایر سطوح افزایش ۱۲ درصدی بعلاوه ۶۷۶۸ ریال مورد تصویب شورایعالی کار قرار گرفت.
به گزارش تسنیم،پس از ۱۳ ساعت مذاکره بالاخره اعضای شورای عالی کار با افزایش ۱۴٫۵ درصدی دستمزد برای حداقل بگیران و ۱۲ درصد برای سایر سطوح موافقت کردند.

در نشست شب گذشته شورای عالی کار علی ربیعی، وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزرای اقتصاد و صنعت به همراه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور داشتند.

در راستای مصوبه شورایعالی کار، سایر سطوح مزدی از ابتدای سال ۹۶ به میزان ۱۲ درصد آخرین مزد(ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) سال ۹۵ به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال(شش هزار و هفتصد و شصت و هشت ریال) افزایش می‌یابد.

با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۳۰۹۹۷۷ ریال (سیصد و نه هزار و نهصد و هفتاد و هفت ریال)بند ۱ کمتر باشد.

کدخبر: ۱۵۰۸۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • marmolak

    اخه یکی نیست به این اقایون تعیین کننده ب گه شما با حقوق یک میلیون نه با حقوق ماهی دومیلیون میتونید زندگی کنید واقعا دلم م یخواست بدونم این اقایون چطور فکر کردن و به این نتیجه رسیدن

  • ناشناس

    کارگرجماعت سربازه برای روز22بهمنه حق زند گی خوبو نداره چندسال پیش باید حقوقش میشد 950 حالا کمی دیره با این گرونی هرجورحسا ب کنی کارگر باید اندازه ای بخوره که نمیر ه از اون طرف هرنماینده پنج میلیون حقوقشه

  • 3309555518

    امسال حتما مردم قیام میکنن دیگه بااین حق وق یعنی زیرخط فقر خالص

  • shahram111

    وقتی اتحادیه و سندیکای کارگری وجود نداره ،دقیقا از طرف کارگرا کی رفته برای مذاکره ؟؟؟؟؟؟؟