کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۵۲۱۹
تاریخ خبر:

جگوار اولین F-type چهار سیلندر خود را معرفی کرد

مجله دیجی کالا : شرکت جگوار به خودروساز محصولات لوکس و قدرتمند مشهور است. خودروهایی نسبتا گران قیمت که مشخصات فنی خوبی دارند. حالا این بار، شاهد حضور جگوار F-type هستیم اما این بار عضو کوچک این خانواده با یک پیشرانه کوچک ۲ لیتری در نمایشگاه خودرو نیویورک پا گذاشته است. حالا در کنار پیشرانه‌های ۶ سیلندر خورجینی ۳ لیتری یا ۸ سیلندر خورجینی ۵ لیتری، شاهد حضور یک پیشرانه‌ی توربوشارژر ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۹۹۷ سی‌سی هستیم که این انگلیسی اشراف‌زاده را همراه می‌کند.

این پیشرانه در حال حاضر، قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر تولیدی شرکت جگوار بوده است؛ به عبارتی این پیشرانه به ازای هر یک لیتر حجم، ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که عدد قابل توجهی است. جگوار می‌گوید که مهندسان این شرکت، روی تنظیم سیستم ورودی و خروجی موتور این خودرو تلاش زیادی کرده‌اند تا باز هم شاهد شنیدن غرش خشمگین این انگلیسی اشراف‌زاده با موتور ۲ لیتری آن باشیم. مدل ۲ لیتری F-type به جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته مجهز می‌شود. انتقال نیرو در این مدل به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد. نتیجه‌ی تمام این اعداد و ارقام باعث شده که مدل پایه جگوار F-type، برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۵٫۷ ثانیه زمان لازم داشته باشد.
مدل‌های ۶ سیلندر دنده اتوماتیک و دستی هم به ترتیب، دارای شتاب ۵٫۳ و ۵٫۷ ثانیه‌ای هستند. نسخه ۸ سیلند خورجینی که تمام چرخ‌محرک است، قدرتی معادل ۵۵۰ اسب‌بخار دارد و شتاب صفر تا صد آن تنها ۴٫۱ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت تمام این خودروها روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت پایه‌ی این خودرو ۴۹٫۹۰۰ پوند آغاز می‌شود.

کدخبر: ۱۵۵۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر