کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۰۸۸۳۴
تاریخ خبر:

جشن روز ملی فرانسه با حمله تروریستی خونین شد / فیلم (۱۸+)

در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه، یک کامیون در شهر نیس در جنوب این کشور به جمعیت کوبید و طبق برخی گزارش‌ها 'ده‌ها نفر' در این واقعه کشته شده‌اند. به گزارش بی بی سی شهردار نیس گفته است ده‌ها نفر در جریان این حادثه کشته شده‌اند. این برخورد در زمان یک آتش‌بازی در جشن‌های روز باسیل صورت گرفته است. مقام‌های شهری این واقعه را یک "حمله" خوانده‌اند و از مردم خواسته‌اند به خیابان نیایند. طبق بعضی گزارش‌ها که هنوز تایید نشده، صدای تیراندازی هم در این محل به گوش رسیده است. فیلم‌هایی که کاربران در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، مردم را نشان می‌دهد که در پی حادثه، هراسان در خیابان می‌دوند. یک روزنامه‌نگار که با روزنامه "صبح نیس" کار می‌کند از صحنه حادثه گزارش داده است که صحنه "خیلی خونین بود و بی‌شک خیلی‌ها زخمی شده‌اند". یک تصویر دیگر که در توییتر منتشر شده، یک کامیون سفید را نشان می‌دهد که وسط خیابان متوقف شده و جلوی آن آسیب دیده است و در همان حال چهار مامور پلیس که پشت یک نخل پناه گرفته‌اند، دارند آن را وارسی می‌کنند.

××××
بنا بر گزارش منابع خبری فرانسه، در هجوم کامیون به سمت مردم در شهر نیس تا کنون بیش از ۶۰ نفر کشته شده‌اند و تخمین ها حاکی از آن است که تعداد کشته بیش از این آمار باشد.

××××
«آلپ ماریتیم» معاون فرماندار شهر نیس تعداد زخمی‌ها را ۱۰۰ نفر اعلام کرد.کامیون به گفت وی «درفاصلۀ بسیاری بروی مردم حرکت کرده است». شاهدان عینی می گویند فردی نیز بسوی مردم تیراندازی کرده است. نیروهای انتظامی برای متوقف ساختن کامیون رانندۀ آنرا از پای در آورده‌اند. فرمانداری «آلپ ماریتیم» از یک حملۀ تروریستی خبر میدهد و از شهروندان می خواهد منازل خود را ترک نکنند.

×××
گفته می شود افراد مسلح تعدادی را در هتل نزدیک محل حمله کامیونی در شهر نیس فرانسه، به گروگان گرفته اند. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

××××
راننده کامیونی که به مردم در نیس فرانسه حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

××××
هشدار جدی: این فیلم حاوی تصاویر به شدت دلخراش است.

کدخبر: ۱۰۸۸۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    مرگ بر افراطی گری و حماقت …..

  • ali.tehran

    سگ تو روح هرچی تروریسته که اینطور مردم س لاخی میکنن، هم مردم سوریه و عراق هم فران سه، لعنت به همشون

  • hoseinkarami

    چقد وحشتناک و وحشیانه

  • mehran.faridi

    تسلیت به مردم فرانسه

  • ehsan.sh65

    واقعا این داعش ریشه تفکرش چیه من خیلی دو ست دارم بدونم چجوری خودشونو قانع میکنن

  • darya

    خاک خاک خاک .انشالله خدا ریشتونو نابود ک نه حروم زاده ها

  • ach650307

    بیچاره مردم سوریه و عراق و نیجریه که هر چند روز یک بار با این اتفاقات روبرو میشو ند ولی چون رسانه قوی ندارند مظلومیت اون ها به چشم نمیاد

  • ach650307

    ریشه تفکرات داعش از وهابیت هستش . این فر قه بیشتر از صد سال پیش توسط یک جاسوس انگ لیسی به وسیله رفاقتش با محمد بن عبدالوها ب به وجود اومد تا به وسیله این فرقه حکوم ت عثمانی ضعیف بشه . هم زمان با به وجود آ وردن فرقه وهابیت در عثمانی فرقه بهاییت د ر ایران هم توسط اشغالگران روس و انگلیس ب رای تضعیف شیعه به وجود اومد .

  • ناشناس

    علیرضا یه تسلیت بگو اول بعد برو رو ممبر… . الان این حرفا اصلا اینجا نیاز نیس باید توی عمل انجام بدی … همش حرف

  • ach650307

    آقای محترم منظور حرف های من رو نفهمیدی