کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۸۶۶
تاریخ خبر:

جایگزین های مناسب برای باشگاه

اگر وقت باشگاه رفتن را ندارید و می خواهید در منزل ورزش کنید برخی پیشنهادات ورزشی مناسب برایتان داریم که بسیار مفید و سودمند هستند. به جای باشگاه رفتن می توانید از آن ها کمک بگیرید تا باعث افزایش گردش خون و سوخت و ساز بدنتان شوید.

همه افرادی که قصد دارند ورزش کنند علاقه‌ای به باشگاه رفتن ندارند. برخی افراد از تکرار حرکات ورزشی خسته می‌شوند و دوست ندارند که برنامه ورزشی تکراری را انجام دهند.

راه‌هایی غیر از باشگاه رفتن برای ورزش کردن وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها فعال بود اما در عین حال برنامه تکراری را در باشگاه انجام نداد. این راه‌ها عبارتند از:

۱- شنا:
شنا ورزشی است که بر روی تمامی گروه‌های عضلانی بدن کار می‌کند و برای افرادی که آسیب دیدگی دارند نیز مناسب است. شنا ضربان قلب را افزایش می‌دهد و در عین حال باعث آرامش بدن می‌شود. هر نیم ساعت شنا کردن به صورت متوسط ۱۸۰ تا ۲۲۶ کالری می‌سوزاند.

۲- ورزش با میله:
ورزش با میله هیجان‌انگیزتر از برنامه ورزشی عادی است و بر روی بیشتر عضلات بدن کار می‌کند. ا ین ورزش علاوه بر قدرتمندتر کردن بدن انعطاف‌پذیری را نیز افزایش می‌دهد و تاثیر زیادی بر تناسب اندام دارد. این ورزش را می‌توان به صورت گروهی انجام داد.

۳- حرکات موزون:
انجام حرکات موزون باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود و انرژی‌زاست. این کار توانایی قلبی - عروقی و هماهنگی بدن را افزایش می‌دهد.

۴- دفاع شخصی:
کلاس‌های دفاع شخصی بسیار متفاوت از کلاس‌های ورزشی هستند و باعث احساس قدرت بیشتر می‌شوند. انجام ورزش‌های رزمی مانند جودو و کاراته نیز روش‌های خوبی برای ورزش کردن با تنوع بیشتر هستند. انجام نیم ساعت از این ورزش‌ها باعث سوختن ۳۰۰ تا ۴۵۰ کالری می‌شود.

۵- یوگا:
یوگا در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ورزش تنها بر انعطاف‌پذیری کار نمی‌کند بلکه باعث افزایش قدرت و تنفس منظم‌تر می‌شود. یوگا به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک می‌کند.

۶- فعالیت در گروه‌های اجتماعی:
با گروه‌های طبیعت‌گرای، کوهنوردی و غیره می‌توان فعالیت فیزیکی را در طول هفته افزایش داد. در این گروه‌ها در کنار ورزش کردن روابط اجتماعی بهتری را نیز تجربه خواهید کرد.

۷- اسپینینگ:
ورزش اسپینینگ توانایی قلبی - عروقی را افزایش می‌دهد و باعث قدرتمند شدن قلب می‌شود. در صورتی که این ورزش با شدت بیشتر انجام شود کالری‌سوزی بالایی دارد.

ورزش اسپینینگ با استفاده از دوچرخه ثابت و همراه با موسیقی به صورت دسته جمعی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: ۱۹۵۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    سیگار قلیان گل شیشه،البته فعلا مکمل باشگ اه هستن ولی قابلیت جایگزینی رو دارن،بخار ونو پک بزن?