کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۰۸۱۸
تاریخ خبر:

تولد فرزند رامبد جوان و نگار جواهریان در کانادا چقدر آب می‌خورد؟

احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی عکس یا خبری از رامبد جوان و نگار جواهریان درباره سفرشان به کانادا خوانده‌اید. سفری که در ابتدا گفته شد برای اکران فیلم «قانون مورفی» در تورنتو بوده و در روزهای گذشته هم عکس‌هایی از این اکران منتشر شده اما به گمان غالب کاربران شبکه‌های اجتماعی، تنها برای یک مراسم اکران سینمایی نیست.

ظاهراً هدف اصلی، تولد فرزند رامبد جوان و نگار جواهریان در کاناداست تا بتواند شهروند این کشور باشد. به این کار رامبد جواد انتقادات فراوانی وارد شده که در باکس مقابل نوشته‌ایم اما جالب است بدانیم این سفر برای رامبد جوان چقدر هزینه داشته است.

برای فهمیدن این موضوع، با یکی از مؤسسات مهاجرتی مشهور تماس گرفتیم و درباره هزینه‌های معمول تولد فرزند در شهر «تورنتو» (شهر محل سکونت رامبد) پرسیدیم. اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود؛ پنج هزار دلار کانادا، چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان. هر بلیت اکونومی پرواز تهران - تورنتو و برعکس، بین ۱۲ تا ۶۰ میلیون تومان است که ما میانگین آن را ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفتیم. بلیت‌های بیزنس و فرست کلاس هم هست که طبعاً گران‌ترند. بنابراین چهار بلیت پرواز برای رفت و برگشت دو نفر، به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

طبق اعلام این مؤسسه مهاجرتی، هزینه تولد فرزند در تورنتو بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار کاناداست که حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. ناگفته نماند طبق قوانین کانادا، گردشگرانی که در زمان بارداری به این کشور وارد می‌شوند، مشمول دریافت خدمات بیمه نمی‌شوند.

با توجه به زمان ضبط «خندوانه» و برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین مدت زمان اقامت لازم رامبد و نگار پس از تولد فرزندشان در کانادا، می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها حداقل سه ماه در تورنتو اقامت دارند. هزینه سه ماه اقامت در یک آپارتمان معمولی مبله در این شهر، به طور میانگین ماهی سه هزار دلار کاناداست که در مجموع ۹ هزار دلار یعنی ۹۰ میلیون تومان می‌شود. هزینه خوردوخوراک و حمل‌ونقل یک خانواده دونفره با فرزند در این شهر، ماهی چهار هزار دلار کاناداست؛ با احتساب یک زندگی عادی، نه ولخرج و نه صرفه‌جویانه. بنابراین سه ماه اقامت در این شهر برای رامبد ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

خلاصه آن که تولد فرزند این سینماگر در کانادا، برای رامبد در مجموع بین ۴۸۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های بیمارستانی بدون بیمه در این شهر بالاست و در صورتی که به هر دلیلی اقامت بیش از حد معمول لازم باشد، طبعاً به طور چشمگیری هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

کدخبر: ۲۶۰۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • z.m

    هر قدر که آب بخوره مهم نیست خندوانه و رو بیکا از جیب یه مشت احمق میدن

  • drmahda

    ینی اگه بازم تو تلوزیون دم از وطن بزنه ن اراحت میشم!

  • daniell

    مطلب زیر واقعیت فعلی ایران ماست ، پر شدی م از ریا و دورویی و خودخواهی و…..“”رامبد جوان و همسرش برای بدنیا آوردن بچشون پا شدن رفتن کانادا :))البته این کار اشکالی نداره ولی خداوکیلی سری بعد تو خندوانه با چه رویی میخواد داد بزنه خطاب به مردم ای ران و بهشون بگه شما چقدر خوبید؟ انقدر خو بید که حتی حاضر نیستم بچمو بینتون بدنیا بیارم!””

  • shahr111

    بعد میاد میگه دوستون داریم.خیلی عاشق ایر انیم.ملت ما باید پشت هم باشیم.بعد دنبال پاسپورت کانادا و تابعیت برای بچشه.از دور و بودن این جماعت هرچی بگیم کم گفتیم.مشمئ ز کننده هست

  • ashena.ashena

    به خاطر همین حول بود سریع خندوانه تموم ب شه بره.اینم تو زرد از آب در اومد.لطفا دی گه آهنگ ایران رو از خندوانه حذف کنید جنا ب