کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۸۸۷
تاریخ خبر:

تقی پور: ۵ پیام رسان داخلی، جایگزین تلگرام می‌شود

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم در برنامه دستخط حضور پیدا کرد و با اشاره به رویدادهای اخیر در حوزه فضای مجازی و سوءاستفاده برخی از تلگرام گفت: اگر روزی که می‌خواستیم به این نرم افزار اجازه دهیم تا وارد خاک کشور شود، پروتکلی را امضا می‌کردیم این اتفاقات نمی‌افتاد. یکی از کم کاری‌های مسئولان ما این است که باعث شدند تا تلگرام بدون قید و بند در روز اول وارد خاک کشور شود؛ کاری که بسیاری از کشورها اجازه انجام آن را نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا، عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ماهیت تلگرام اظهار داشت: تلگرام برای یک فرد روسی نیست. متاسفانه اطلاعات منتشر شده غلط است. صاحب تلگرام آقای لشوویلی، یک سرمایه گذار در نفت و گاز رژیم صهیونیستی است و این آقای پاول دوروف (مدیر عامل تلگرام) که ما هم نمی‌دانیم و شناسنامه‌اش را ندیده‌ایم، یک روس تبار بوده اما آن چیز که مهم است و باعث تاسف برای مسئولان فضای مجازی کشور است این است که در این پنج سال اجازه دادند تا فضای مجازی کشور توسط دو نرم افزار تلگرام و اینستاگرام اشغال شود؛ این اشتباه یک اشتباه استراتژیک بزرگ بوده است.

وی درباره نرم افزارهای جایگزین تلگرام گفت: اولین اقدام ایجاد گروهی توسط شورای عالی فضای مجازی بود و اولین شاخص این بود که استقبال مردم از چه چیزی است؟ شاخص خوبی است که مردم تشخیص دهند که کدام نرم افزار قوی است و کدام نیازها را تامین و امکانات خوبی را دارد بر همین اساس طبیعی است که همان نرم افزار باید حمایت شود. در حال حاضر ۵ نرم‌افزار به عنوان جایگزین تلگرام قرار است مقایسه شوند و این مسابقه بین آنها برگزار شود؛ البته مسابقه حذفی نیست یعنی هر ۵ نرم افزار می‌توانند در صحنه فضای مجازی حضور داشته باشند. از جمله این نرم افزارهای جایگزین باید به پیام‌رسان سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون اشاره داشت.

وزیر ارتباطات دولت دهم درباره تعداد کسب و کارها و افرادی که در بستر تلگرام به فعالیت اقتصادی مشغول هستند، گفت: این صحبت که یک و نیم میلیون نفر در تلگرام فعالیت اقتصادی دارند بسیار کلی است. بر اساس آمار موجود، ۴۰ هزار کسب و کار مستقیم اینترنتی در کشور وجود دارد که البته این عدد پایین نیست و همه آن‌ها برای ما عزیز هستند اما اگر شبکه ملی اطلاعات اجرایی شده بود دیگر مشکلاتی وجود نداشت. براساس آماری که در اختیار ما است، در چند روز اخیر استقبال از نرم افزارهای پیام رسان داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است برای این که مردم نیازی دارند و این نیاز نیز شرعی و درست است اما ما کوتاهی کردیم و از پیام رسان‌های داخلی حمایت نکردیم که شکل بگیرند و گسترش پیدا کنند، در حال حاضر نیز دیر شده است اما باید جبران کنیم.

کدخبر: ۱۹۵۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arash11

    ما که نداشتیم ،پس فرقی نمیکنه

  • mahbodhosseinali

    شاهكارهای ایشون تو دولت دهم دیدیم

  • ad1414

    پیام رسان داخلی به لعنت خدا هم نمی ارزه

  • ebrahimi.ali68

    پیام رسان داخلی؟؟؟زیر نظر مسیولان؟؟؟فقط تلگرام و واتساپ

  • moslem.n

    که تحت نظر خودتون باشه

  • khashayar123

    تلگرام ازاد کنید.مردم چی میخوان

  • mehrdad2pich

    به درد نمیخوره داخلی…نمونه خارجی ریاد هس ت جایگزین بشه

  • sushians2

    رفتم شبكه مجازي سروش كه مال ايرانه ، همو ن اولش توي تنظيمات نميره برام ?

  • mamadariay

    یه موی تلگرام میارزه به همه پیام رسان دا خلی من که هزار سال استفاده نمیکنم به امی د خدا به همین زودی تلگرام خودش راهکاری م یده خدا بزرگ دوستان