کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۲۲۴
تاریخ خبر:

تسلا مدل۳ واقعا ارزش خرید دارد؟

هفت صبح ، محمدحسین شاوردی| اینساید ایویز (insideevs) یک مجله الکترونیکی نوپا و تخصصی در زمینه خودروهای الکتریکی است که هر روز در مطالب خود اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت و میزان اقبال بازار به محصولات الکتریکی در صنعت خودرو منتشر می‌کند. این رسانه اخیرا با همکاری یک فعال رسانه‌ای در یوتیوب، فیلمی از میزان توانایی تسلا مدل۳ در مقایسه با محصولات بنزینی هم‌رده منتشر کرده و با طرح این سوال که آیا واقعا خرید این خودرو اشتباهی بزرگ است یا بردی واقعی؟ به بررسی تسلا مدل۳ پرداخته است. اینجا می توانید بخش‌هایی از آزمایش رانندگی خودرو مذکور را به قلم اندی اسلی گزارشگر سایت بخوانید:

قابلیت اطمینان به خودرو
داستان‌های ترسناک بسیاری درباره نبایدهای اطمینان به خودروهای برقی شنیده بودم که تا پیش از رانندگی و استفاده از مدل۳ کابوس منِ دوستدارِ محیط زیست بودند. حالا اما پس از حدود ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی می‌گویم می‌توان ۱۰۰ درصد به این خودرو برقی اعتماد داشت. استفاده از این خودرو چه در مسافت‌های کوتاه و چه در مسیرهای بلند واقعا تجربه شگفت‌انگیزی است. این خودرو یک نمودار پیش‌بنی محدوده حرکت دارد که همواره دقیق‌ترین برآورد از میزان پیمایشی که می‌توان با شارژ خودرو به آن رسید را به اطلاع شما می‌رساند. پس ابدا از باطری‌های خودرو نترسید چون با آخرین آپدیت کامپیوتر خودرو، من می‌توانم با یک شارژ کامل حدود ۳۲۰ مایل مسافت طی کنم.

هزینه‌ها
پس از ۲۵هزار مایل حرکت مستمر با این خودرو، تنها هزینه تعویضی که پرداخته‌ام برای لاستیک‌ها بوده است. در عین حال برق موردنیاز برای شارژ باطری هم مسئله دیگری است که باید درباره آن شفاف‌سازی کنم. من برای هرکیلوات ساعت برق مورد استفاده در خودرو ۶٫۸سنت پرداخته‌ام که برای مجموع مسافت ۲۶هزار مایل، این عدد در محدوده۵۴۵ دلار چرخ می خورد. من با یک محسابه ساده متوجه شدم قبلا برای طی مسافت ۲۶ هزار مایل با یک خودرو بنزینی چیزی نزدیک به ۲۶۵۰ دلار هزینه متحمل شده‌ام که حدودا ۵برابر هزینه تسلا مدل۳ است. این را بگذارید کنار چند بار تعویض روغن که از ۳۲۵ دلار در یک محصول بزینی سر می‌زند و در تسلا خبری از آن نیست. خب فکر می‌کنم وسوسه شدید تسلا بخرید!

لذت رانندگی
خب صندلی‌های تسلا واقعا نیاز به یک بازمهندسی دارند تا برای مسافت‌های بلند کمی با سرنشینان بهتر برخورد کنند. همچنین سقف شیشه‌ای خودرو که از جلو تا عقب خودرو یکپارچه است، حس خوبی به من هنگام رانندگی نمی‌دهد. ترمزگیری و شتاب‌گیری خودرو هردو مناسب و دقیق هستند و نمی‌شود به آنها ایرادی گرفت. برخلاف باور عمومی درباره داشبورد تسلا که همه آن را ساده و مینیمال تعریف می‌کنند، به نظر من این شیوه طراحی واقعا در هنگام رانندگی عملکرد و راندمان بالایی داشته و به سهولت فرامین راننده را اجرایی می‌کند.

کدخبر: ۲۵۴۲۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر