کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۴۵۰
تاریخ خبر:

تروریست های جنوب سوریه از خودروهای آمریکا استفاده می کنند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا در روند برقراری صلح در منطقه جنوب سوریه کارشکنی می کند.

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه با اعلام این موضوع، اظهار کرد که تصاویر هوایی از پایگاه نظامی آمریکا در التنف در جنوب سوریه حاکی از وجود تعداد زیادی خودرو مجهز به سلاح های سنگین است که معمولا نظامیان آمریکایی از آن استفاده نمی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت که این خودروها مجهز به سلاح های سنگین را تروریست ها و جنگجویان در سوریه استفاده می کنند.

وی افزود: بنا به برخی ملاحظات، تصاویر این خودروها را در پایگاه نظامی آمریکا منتشر نمی کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه نیز با اشاره به حمله اخیر جنگجویان ضدسوری به دو کاروان کمک های انسانی در دیرالزور شامل مواد غذایی و دارو و سرقت آنها گفت: با توجه به این موارد، تروریست ها برای یک اقدام تحریک آمیز در جنوب سوریه و ناارام کردن منطقه تلاش می کنند.

کوناشنکوف خاطرنشان کرد: در صورت انجام چنین حمله ای در جنوب سوریه، مسئولیت چنین وضعیتی کامل برعهده آمریکا خواهد بود.

وی همچنین گفت که پایگاه آمریکا در التنف سوریه به محدوده ای ناامن تبدیل شده است که تروریست ها پیرامون آن آزادانه تردد می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه نیز با انتقاد از اقدامات آمریکا در مورد تروریست ها گفته بود: کاهش حملات آمریکا و ائتلاف وابسته به داعش در عراق سبب تقویت تروریست ها در مناطق مرزی با سوریه و تحکیم موقعیت آنان در منطقه دیرالزور این کشور شده است. آمریکا و متحدانش در عراق تظاهر به مبارزه با گروه داعش می کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان وی نوشت: از ماه گذشته میلادی تاکنون که عملیات آزادسازی مناطق استان دیرالزور سوریه از وجود داعش آغاز شده است، آمریکا و متحدانش حمله های هوایی (ضدتروریستی) در عراق را به شدت کاهش داده اند.

مقام روس ادامه داد: حمله های ائتلاف آمریکایی به داعش در عراق به روزانه پنج بار رسیده که نشان می دهد، کاهش زیادی یافته است و همزمان عملیات آزاد کردن شهر رقه سوریه که توسط این ائتلاف اولویت اعلام شده بود، برای چندمین بار راکد مانده است.

کوناشنکوف همچنین اعلام کرد که با اقدام های ضدتروریستی روسیه، منابع داعش در تولید نفت و همچنین امکان بازسازی روند استخراج و فروش آن متوقف شده است.

وی در پایان افزود که تلاش های نیروهای نظامی روسیه موجب نابودی زیرساخت های اقتصادی داعش از جمله فروش غیرقانونی نفت در سوریه و تامین منابع مالی برای تهیه سلاح و مهمات توسط این گروه شده است.

کدخبر: ۱۸۱۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sushians2

    خب عزيزان توي اين كشورها ماشين امريكايي خريد فروش ميشه عموما ، ميخواستيد بياد پر ايد سوار بشن خخخخخ