کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۰۵۰۲
تاریخ خبر:

تاثیر هندوانه بر سلامت رگ‌های خونی

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: بیش از ۵۰ نوع رنگدانه‌های گیاهی از جمله لیکوپن و بتاکاروتن در هندوانه شناخته شده که این میوه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان نقش موثری دارد.

به گزارش همشهری آنلاین ، بتاکاروتن، آنتی‌ اکسیدان قوی است که از تولید رادیکال ‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند و لیکوپن هم یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگری است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌ها کمک کند.

مینا کاویانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هندوانه با داشتن بیش از ۹۰ درصد آب، میوه شیرین و آبداری است که حاوی مقادیر مناسبی از پیش ساز ویتامین A املاحی مانند پتاسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B۱، B۲ و نیاسین ( ویتامین B۳) است.

وی با اشاره به اینکه هندوانه هرچند میوه ای کم کالری است اما سرشار از فیبر بوده و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها است اظهار داشت: این میوه یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان هایی است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.
مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: هندوانه در تامین سیترولین نیز موثر است که سلامت رگ های خونی را بهبود می بخشد و منبع ویتامین C و A است، همچنین غنی از پتاسیم و منیزیم است.

کاویانی افزود: تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه آب هندوانه طبیعی (حدود ۱.۵ لیتر یا ۶ لیوان) به مدت ۳ هفته، می تواند موجب افزایش اسید آمینه آرژنین در خون شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که اسید آمینه آرژنین برای نوزادان، کودکان و بزرگسالانی که دچار بیماری های التهابی و عفونی حاد شده اند ضروری است و ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد، به نظر می رسد هندوانه یا آب هندوانه طبیعی آن در چنین شرایطی برای بهبود وضعیت سلامت افراد مفید است.

کدخبر: ۲۶۰۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر