کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۲۶۸
تاریخ خبر:

بیشترین شهر فروشی در سالهای ۸۴ تا ۹۲

عباس آخوندی در همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران گفت: در حال حاضر، بیش از یک میلیون خانوار در وضعیت بسیار بدی زندگی می کنند.

به گزارش پول‌نیوز، بیشترین شهر فروشی در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ اتفاق افتاده است. دقایقی پیش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد بیشترین مداخله گری در دولت نهم و دهم در بازار مسکن رخ گرفت و رقم مداخله‌گری این دوره را ۸ درصد اعلام کرد.

وزیر راه رشد بی حساب قیمت مسکن در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ را محیر العقول دانست و تاکید کرد: رشد قیمت زمین در این دوره ۷۶۰ درصد و رشد قیمت مسکن ۵۰۰ درصد بوده است.

آخوندی افزود: اگر تصور می کنید با یک تزریق پول و مداخله، مشکل مسکن حل می شود سخت در اشتباهید. نتایج تزریق و مداخله، تکرار همان اتفاق سال های ۸۴ تا ۹۲ است.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، این ارقام نشان می دهد درک وضعیت اقتصاد در مسکن و توان ایجاد تحولات ساختاری در ایران وجود نداشته است.

آخوندی گفت: دیگر حتی اگر بخواهیم سیاست شهر فروشی را ادامه دهیم، نمی توانیم. جمعیت نیاز به سکونت دارد و دیگر نمی تواند تن به سیاست های شهر فروشی بدهد.
۷۴ درصد جمعیت شهری و ۲۶ درصد جمعیت روستایی با نرخ رشد و جابه جایی اندک این پیام را به ما می دهد که دیگر امکان مدیریت شهری از طریق صدور پروانه های ساختمانی وجود ندارد.

به گفته وزیر راه، مردم تهران بسیار بد زندگی می کنند و کیفیت پایین است. حالا مردم نیاز به مسکنی دارند که جایگزین مسکن بد شود. اگر به ازای هر واحد مسکن خوب، یک مسکن بد از بین نرود این فاصله بی عدالتی شهری تا ابد گسترش می‌یابد.

باز آفرینی شهری تنها راه ارتقا کیفیت زندگی کسی که بد زندگی می کند. شهر باید مجدد خلق شود. سیاست ما، باید بر اساس محله محوری و بازآفرینی شهری و احیای باقت های فرسوده باشد.

کدخبر: ۱۸۱۲۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر