کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۳۲۰۸۸
تاریخ خبر:

برف چیزی نیست؛ مردم را از زیر بهمن سیاست بیرون بکشید

امروز صبح، کسانی که در تهران می‌خواستند از بزرگراه‌های اصلی نیمه شمالی و غربی شهر استفاده کنند با ترافیکی سنگین روبرو شدند. مثل یکی دو روز دیگر در این هفته. در همین حال، از سه استان شمالی کشور خبر می‌رسد که بارش برف باعث شده، مردم، حتی بیش از یک نیمروز، از دسترسی به تاسیسات شهری مثل آب، برق و گاز محروم بمانند. وضعیت در استان مازندارن و به خصوص منتهی الیه شرقی این استان یعنی شهرهای آمل و قائم شهر، بدتر از سایر نقاط گزارش شده. همه این‌ها هم در حالی است که بندرعباس، برای چندمین روز متوالی به شدت تحت تاثیر پدیده ریزگرد قرار گرفته است و نفس مردم «تنگ» شده است.

در این میانه و در حالی که هر سه این ماجراها می‌تواند یک پدیده هواشناسی باشد؛ آن چه بیش از همه جالب توجه است؛ نحوه برخورد مسئولین و نیز رسانه‎‌های دو طیف سیاسی با این ماجرا است. از مسئولین شروع می‌کنیم. از شهرداری تهرانی که برای چندمین روز در یک هفته، در پارو کردن برف و آب کردن یخ خیابان‌ها و بزرگراه‌ها رفوزه شد آن هم به یک دلیل ساده: مسئولین شهری، ۳ روز بعد از اربعین، هنوز به حال و هوای کار بازنگشته‌اند. در مازندران وضع جالب‌تر است. سه سال قبل، غرب این استان با چنین «غافلگیری» روبرو شد و حالا شرق استان از «غافلگیر» شدن مسئولین عزیز ما رنج می‌برد. راستی! چقدر غافلگیر می‌شوید. والله که سورپرایز شدن هم یک بار و دوبارش مزه دارد. از آن طرف، با شاهکار معاون محیط زیست چه کنیم که برای نفس تنگی هفته پیش تهران و مرگ و میرهای ناشی از آن کلمه طبیعی را به کار کرده تا دیگر اصلا نتوانیم از چرایی و چگونگی عدم مهار پدیده ریزگرد انتقاد کنیم. بندرعباسی‌ها محترم! طبیعی باشید لطفا!

البته باز هم باید غصه رسانه‌ها و پوشش آن‌ها نسبت به این موضوعات را خواند. غصه اینکه کانال طنز بزرگترین خبرگزاری (اصولگرای) این کشور فقط به ماجرای مازندران نگاه می‌کند و اصلاح‌طلب‌ها هم ظاهرا فقط حوزه استحفاظی خودشان، شمیرانات، را می‌بینند.

در این میان، بهترین توصیه را همان معاون محیط زیست کرده. بیایید طبیعی باشیم که ظاهرا این چیزها دارد برایمان طبیعی می‌شود.

کدخبر: ۱۳۲۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mehrad

    هفت صبح عزیز… چه لطفی داره که اخبار تو ر و بخونیم و برات کامنت بذاریم… تو که ماشا لله فقط اونایی رو که مذاقت سازگارن اوکی میکنی… حتی کامنت های ساده. از این به بعد فقط برات تملق و چاپلوسی میکنم

  • babak.ho

    بی کفایتی و بی تدبیری بین آقایون مسعول د اره موج میزنه. این عداره ها و کارکنانش ک ه ۱۲ ماه سالو خوابن حالا یه روز یه مشکل یا یه بحرانی تو کشور پیش میاد اونم اینجو ری. قطعا اگه اداره شهرها و محیط زیست و ا مور کشور هم شعار و ریا و دروغ بود الان م ا مرفه ترین مردمان دنیا بودیم.

  • Alireza.p

    افرين

  • khordbin

    خوبه حالا کشور خشکی داریم

  • vahidd241

    حیف که نمیشه چیزی گفت چون سانسور میکنید حرف برای گفتن و نوشتن زیاده ریشه مشکلات ما به دو کلمه دزدی دروغ ختم میشه اینها ح ل شه آلودگی هوا زمین جو پاک میشه

  • mht

    حرف بزنیم فدقش ی دعایی چیزی میگن بخون ای شالا ک هوا گرم میشه ی همچین مسولان آگاهی داریما

  • peyman0917

    آفرین عجب متن خوبی???

  • shahram111

    عملکرد درخشان شهردار اصولگرای تهران سردا ر سرتیپ پاسدار دکتر خلبان قالیباف??