کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۶۲۵۹
تاریخ خبر:

بالاخره سرنوشت دلار چه می‌شود؟

ورود دلار به مدار ۴ هزار تومانی از نیمه‌‌های مهرماهی که گذشت شروع شد. اگرچه خط و نشان‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، نتوانست تاثیر ناگهانی و عمیقی روی بازار ارز بگذارد اما این اسکناس آمریکایی را دچار نوسان افزایشی کرد. تا جایی که امروز هم دلار با ۳ تومان افزایش قیمت به ۴۰۷۳ تومان رسید.

به گزارش پول‌نیوز، بالاخره بعد از حدوده یک ماه، دلار هنوز که هنوز است به مدار ۳ هزار تومانی این سال‌های خود برنگشته است. اما آیا تا پایان امسال دلار به ۵ هزار تومان خواهد رسید؟

ابوذر نجمی تحلیلگر اقتصاد بین الملل در این باره به پول نیوز گفت: نزدیک اربعین هستیم. به طبع تقاضا در بازار ارزهای خارجی افزایش پیدا کرده است اما فرا رسیدن تعطیلات و اربعین حسینی نمی‌تواند تنها دلیل افزایش نرخ ارز باشد.

او تاکید کرد: دلار به ۵ هزار تومان نخواهد رسید. اگرچه بازار ارز پتانسیل این را دارد که قیمتی بیشتر از قیمت کنونی را تجربه کند. اما من فکر نمی‌کنم این ارز فعلا بیش از این‌ها افزایش قیمت یابد و از مدار ۴ هزار تومانی خارج شود. چرا که بانک مرکزی همه توان خود را روی کنترل نرخ ارز گذاشته است.

نجمی توضیح داد البته افزایش‌های ناچیزی تا رسیدن نرخ ارز به نرخ آستانه وجود خواهد داشت.

این تحلیلگر افزود: در یک ماه گذشته، دلار از ۳۸۰۰ به ۴۱۰۰ تومان رسیده است. در نظر داشته باشید دی ماه پارسال هم همین اتفاق افتاد و دلار به ۴۱۵۰ تومان رسید. ان زمان‌ هم تمایل عمومی به افزایش نرخ ارز بود. فراموش نکنید که دولت هم از این افزایش قیمت بدش نمی‌آید. چرا که هم از طرف کارشناسان اقتصادی برای واقعی ساختن نرخ ارز تحت فشار است. هم این افزایش نرخ می‌تواند برای دولت به نوعی افزایش درآمد محسوب شود.

نجمی گفت: بانک مرکزی تمایل ندارد مریم برای سرمایه‌گذاری سراغ ارز بروند و آقای سیف هم تلویحا، این موضوع را بیان کرده است.

کدخبر: ۱۸۶۲۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • peyman0917

    چرا بايد نرخ أرز اين همه در كشور ما متزل زل باشه؟ شما آمار كشورهاي مختلف را ببيني د اكثر كشورها تا بيست سال نرخ ثابت در أر ز دارند يا شايد فقط نوسان صدم درصدي در ب رخي مواقع خاص،ايران شايد جزو پنج كشور اف تضاح در كاهش أرزش پول ملي باشد