کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۱۳۸۲
تاریخ خبر:

بارندگی و کاهش دما در اغلب مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بارش باران در اغلب استان های کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، بیانگر توده گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق کشور است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شده است.

وی افزود: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب شرق، وزش باد شدید و گرد و خاک غالب خواهد بود. در همین مدت مناطق شمال شرق کشور نیز وزش باد شدید خواهند داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین امروز در شمال شرق مناطقی از شرق، دامنه‌های البرز، شمال غرب و غرب کشور رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر امروز بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور نیز رگبار پراکنده، باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت: شدت باران امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز و در استان‌های سمنان، مازندران و قزوین، جنوب اردبیل، شمال زنجان و مرکزی، شرق کردستان، شرق کرمانشاه و غرب لرستان خواهد بود.

به گفته وی، روز سه‌شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: شدت بارش‌ها در این روز نیز در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی مناطق آذربایجان غربی، کردستان و زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، مازندران و شرق گلستان خواهد بود.

وظیفه گفت: همچنین روز چهارشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق و احتمالاً جنوب شرق کشور خواهد بود. شدت بارش‌ها در این روز در غرب خراسان رضوی، خراسان شمالی، نوار غربی استان‌های اصفهان، مرکزی و یزد، شمال لرستان و مناطق شرقی تهران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا ابری در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دما با کاهش نسبت به امروز ، به ۱۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کدخبر: ۲۱۱۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر