کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۶۰۰
تاریخ خبر:

این چرب دوست‌داشتنی/شکم گردی هفت صبح

یکی از بهترین مواد غذایی برای صبحانه، کره است. کافیست یک‌بار تخم‌مرغ را با کره نیمرو کنید؛ تا یکی از مشتریان ثابت آن شوید.
ماندانا زمانی/ این ماده غذایی در بین مردم طرفداران بی‌شماری دارد. آیا تابه‌حال به مزایایی که کره برای سلامتی‌تان دارد فکر کرده‌اید؟ برخلاف باور رایج، کره فواید زیادی دارد. اگر شما هم فکر می‌کنید که کره تنها یک عامل چاقی است و تنها در خوراکی‌های بدون ارزش غذایی از آن استفاده می‌شود، دوباره فکر کنید. البته کره چاق‌کننده است، اما برای بدن شما فواید زیادی دارد.
کره از شیر و فرآورده‌های پاستوریزه حاصل از آن، نظیر خامه تهیه می‌شود که حاوی بیشتر مواد مغذی شیر است و دارای بسیاری از ویتامین‌های حیوانی مانند A ،D ،‌E ، K و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت انسان است.‌ ترکیب کره با مربا، عسل و برای بعضی سلیقه‌ها با پنیر، خیلی از افراد را برای گذاشتن این ماده غذایی سر میز صبحانه وسوسه‌می‌کند. کره سرشار از اسید لوریک است و بدن را در برابر عفونت‌های قارچی حفظ می‌کند. مصرف کره به میزان متوسط در روز، ضرری برای سلامت شما ندارد. کره طبیعی سرشار از ویتامین آ بوده و علاوه بر تاثیر به‌سزایی که در بهبود و تقویت بینایی دارد، برای پوست مفید است. مصرف کره از تضعیف عروق و اعصاب جلوگیری می‌کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. کره منبع خوبی از ویتامین کا۲ است، که در درمان مشکلاتی مانند پوکی استخوان و آرتریت موثر است. وجود همه انواع مواد غذایی به اندازه متوسط، در رژیم روزانه همواره خوب و مناسب است. اگر کره را به اندازه در رژیم روزانه خود مصرف کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بدن قوی و ایمنی داشته و دچار افزایش وزن نیز نمی‌شوید.
کافیست سری به سوپر مارکت محل خود بزنید تا با انواعی از کره حیوانی مواجه شوید. قرارمان در این مطلب مقایسه دو برند معروف و پرطرفدار؛ شکلی و پاک است.
کره شکلی
با شکلی شروع می‌کنیم. اواسط قرن سیزدهم هجری شمسی، نزدیک به یکصدو پنجاه سال پیش درکوی دوه‌چی(‌شتربان‌) تبریز، شَکِلّی فعالیت خود را با بنکداری مواد غذایی آغاز کرد و بر این اساس این محله به نام َشِکلّی نامیده شد. این شرکت معتبر در طول سال‌ها فعالیت خود، ده‌ها عنوان و نشان از مراکز معتبر داخلی و خارجی دریافت کرده و از اعتبار زیادی در بین مردم برخوردار است. البته بحث بر سر کره آن است که اولین کره بسته‌بندی شده ایران بوده و طرفداران فراوان دارد. این کره پرطرفدار و خوشنام در گرم‌های مختلف؛ از ۱۵ تا ۲۰۰ گرمی یافت می‌شود. می‌توان به قدرت گفت شکلی خوش‌طعم‌ترین کره ایران را تولید می‌کند. بافت بی‌نظیری دارد و رنگ‌وبوی خاصی که وجه تمایزش با دیگر کره‌هاست. برای همراه کردن آن با عسل ‌و مربا‌ و پنیر فوق‌العاده است.
کره پاک
محصولات لبنی پاک بیش از نیم‌قرن است که مهمان خانه‌های ایرانی است. این مجموعه همواره در جهت بهبود کیفیت، بالا بردن مصرف سرانه لبنیات، ارتقا سطح سلامت جامعه کو‌شیده است. این برند علاوه بر فعالیتش در حوزه لبنیات در ساخت بستنی هم دستی بر آتش دارد و بسیار هم مشهور است.کره پاک یکی از مهمترین محصولاتش است و در میان خانوار ایرانی بسیار محبوب. این محصول از ۱۵‌گرم تا ۱۰۰‌گرمی آن در بازار موجود است. بسیار خوش طعم و خوش عطر و برای همراه کردن با برنج کم‌نظیر است، چه در هنگام پخت و چه زمان پنهان کردن در میان چلو. همچنین آب‌کرده آن نیز ‌خوش‌بافت است. برای یک نیمروی جانانه بهترین گزینه است.

کدخبر: ۱۷۲۶۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    اشتباهه من دوتاشم خوردم ولی هیچ کدومشون به پای کره برادران نمیرسن خیلی سرتره

  • s7rsh

    اواسط قرن دوازده درسته نه سیزده