کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۶۸۵۳
تاریخ خبر:

ایمنی بدن در برابر آلودگی‌های محیط‌ زیستی با مصرف سیر

متخصصان معتقدند مصرف سیر باید تبدیل به عادت روزانه شود زیرا این ماده غذایی می‌تواند با بیماری‌هایی که با آلودگی‌های محیط‌زیست در بدن ایجاد می‌شود، مبارزه کند.

به گزارش آنا، سیر یکی از مواد غذایی بسیار مقوی به‌حساب می‌آید و اگر آن را صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه مصرف کنید به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک در بدن شما عمل می‌کند.

از سیر به‌عنوان ماده‌ای با خواص دارویی استفاده می‌شود. این ماده مغذی حاوی فولیک اسید ویتامین C و مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم است هر چند ویتامین‌های گروه B را نیز در خود دارد.

پزشکان طب سنتی به بیمارانی که مشکل خونی دارند مصرف سیر را توصیه می‌کنند زیرا این ماده غذایی سبب تصفیه خون شده و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد.

همچنین در درمان بیماری‌هایی مانند سل از سیر استفاده می‌شد؛ مصریان قدیم از سیر برای خوش‌رنگ شدن پوست و پاکی روده‌ها استفاده می‌کردند و از این گیاه نه‌چندان خوش‌بو برای مقابله با بیماری‌های دیفتری سیاه‌سرفه و خروسک استفاده می‌شد.

تسکین دندان‌درد، از بین بردن زگیل و سینوزیت مواردی هستند که سیر می‌تواند به از بین رفتن آن‌ها کمک کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سبب می‌شود مردم از سیر کمتر استفاده کنند بوی نامطبوع آن بعد از مصرف است اما خوردن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل می‌تواند بوی بد سیر را تا حدود زیادی از بین ببرد.

بسیاری از پزشکان طب سنتی معتقدند که باید سیر را به‌صورت عادت روزانه برای خود تبدیل کنید زیرا می‌تواند با انبوهی از بیماری‌ها که بر اثر دود ماشین و آلودگی محیط‌زیست ایجاد می‌شود مبارزه کند.

کدخبر: ۲۴۶۸۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر