کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۰۶۵
تاریخ خبر:

ایران آمادگی مقابله با حمله احتمالی داعش را دارد؟

گروهک تروریستی حکومت اسلامی موسوم به داعش پس از حملات تروریستی تهران با انتشار ویدئوهایی، ایران را تهدید به حملات تروریستی کرد.

دراولین ویدوئویی که پس از حملات تروریستی تهران منتشر شد، پسر نوجوانی که لباس نظامی بر تن دارد با چاقو گلوی یک جاسوس را می برد و او که به زبان فارسی صحبت می کند، ایرانیان به خصوص شیعیان را تهدید به حملات تروریستی می کند.

در این ویدیو با پخش تصاویری از عبادت آزادانه یهودیان در تهران و اصفهان، ادعا شده است آزادی ادیان در ایران -ادیان زرتشتی، یهودی و غیره- نشانه‌ای از «غیراسلامی بودن» جمهوری اسلامی ایران است.

​داعش همچنین در این ویدیو، علمای اهل تسنن ایران، از جمله امام جمعه زاهدان که نقشی مهم در مبارزه با گروه‌های تروریستی افراطی همانند القاعده و داعش داشته است را نیز مورد حمله قرار داده است.

در این ویدیو برخی از عناصر تروریستی داعش به زبان‌های بلوچی و عربی نیز صحبت می‌کنند.

درآخرین و جدیدترین ویدئو تهدیدآمیز داعش علیه ایران نیز که با نام «محرقه المجوس» (سوزاندن مجوس) که از سوی خبرگزاری اعماق منتشر شد، تروریستها که به زبان فارسی صحبت می کنند از طرفداران خود خواستند که اگر نمیتوانند در عراق و شام به این گروه ملحق شوند، دست به عملیات های تروریستی علیه ایران بزنند. در این ویدئو ضمن به تصویر کشیدن صحنه هایی از حملات تروریستی تهران، با توهین به مقدسات شیعیان ایرنیان را به گردن زدن تهدید کردند.

به گزارش انتخاب و به نقل از اسپوتنیک، در ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۴، احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، با اشاره به تهدیدات آن سال داعش پس از انفجارهای پاریس گفت: «داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه، روسیه و ایران هستند و در این رابطه وزیر امور خارجه عراق هم هشدار لازم را داد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد».

پس از حملات تروریستی داعش به پارلمان و آرامگاه آیت الله خمینی، رهبر جمهوری اسلامی ایران آن را تنها یک ترقه بازی بیشتر ندانست و روز ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) سپاه پاسداران ایران با شلیک شش موشک میان‌برد زمین به زمین به سمت اهداف تعریف شده در دیرالزور ، بیش از۱۷۰ تن از اعضا و فرماندهان "دولت اسلامی" را کشته و چند تن از آنان را زخمی کرده‌ است.تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های این گروه تروریستی وارد کرد.

این پاسخ روشن ایران به داعش و حامیانش است که آمادگی لازم برای پاسخ محکم به هرگونه تهدید گروه داعش را در هر زمان دارد.

دکتر مانی محرابی، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل و عضو هیات علمی اندیشکده روابط بین الملل ایراندرباره این تهدیدها گفته: بسیار بعید است که شاهد تکرار حملات مشابه باشیم اما تهدیدات به طور حتم توسط مقامات ایران جدی گرفته شده و در راستای مقابله با تکرار آن تلاش های گسترده ای نیز صورت گرفته و خواهد گرفت. تهدیدات کلامی و تصویری داعش کاملا در جهت ایجاد رعب و وحشت در عامه مردم تهیه می شود نه تهدید واقعی مسئولین کشورها. این قبیل تصاویر شاید علیه کشورهای اروپایی یا آمریکا، داعش را به اهداف خود یعنی آشفته کردن جامعه نزدیک کند اما در ایران خیر زیرا تفکر جمعی ایرانی ها جمهوری اسلامی را قدرت برتر نظامی منطقه می داند و همانطور که شاهد بودیم حتی در روز وقوع حادثه تروریستی تهران، زندگی روزمره مردم کاملا به طور عادی در جریان بود و عموما ایرانی ها این حادثه را یک استثناء می دانند که تکرار نخواهد شد. از این روی تهدیدات تبلیغاتی داعش قطعا آنها را به نتایج دلخواه خود نخواهد رساند.

کدخبر: ۱۷۳۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alibavi

    آفرین دکترمحرابی

  • irani54321

    آفرین بر ارتش همیشه قهرمان ایران زمین

  • ناشناس

    نه چه برنامه ای

  • 0000

    زنده باد سپاه پاسداران ووزارت اطلاعات خدا قوت بر شما دلیر مردان