کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۱۳۳۸
تاریخ خبر:

اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید پژو ۲۰۸

حدود ۵ سال از عرضه‌ی پژو ۲۰۸ می‌گذرد بنابراین جای تعجبی ندارد که پژو-سیتروئن حالا در سوئد باشد تا تست‌های اولیه‌ی نسل آینده‌ی این هاچبک جذاب را انجام دهد.
به نوشته سایت پدال ،‌با توجه به اینکه این خودرو از بدنه‌ی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساخت‌های خود بهره برده بنابراین نمی‌توان درباره‌ی طراحی آن نظری داد؛ اما خب قوس‌های چرخ پف‌کرده‌تر نشان می‌دهد که نسل جدید ۲۰۸ پهن‌تر خواهد بود و بدین ترتیب شاید ابعاد آن رشد کرده و متعاقب آن شاهد کابین جادارتری باشیم.
همچنین انتظار می‌رود فاصله‌ی بین محورها نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای پاها فراهم شود. همین موضوع می‌تواند روی فضای محفظه‌ی بار نیز تأثیر بگذارد.
اگرچه که این خودرو در این لحظه کاملاً جدید به نظر نمی‌آید اما نسل بعدی پژو ۲۰۸ در حقیقت بسیار متفاوت‌تر از نسل فعلی خواهد بود. دقیقاً به همین خاطر است که پژو-سیتروئن سه سال پیش با دانگ فنگ همکاری نمود تا پلتفرم جدید CMP را توسعه دهد. در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو روی این ساختار سرمایه‌گذاری شده و نسبت ساخت آن بین شرکت فرانسوی و چینی ۶۰ به ۴۰ خواهد بود.
پژو ۲۰۸ جدید بجای پلتفرم PF1 کنونی از پلتفرم یاد شده‌ی CMP استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، علیرغم افزایش ابعاد شاهد کاهش وزن این خودرو خواهیم بود. در مورد برادر بزرگ‌تر یعنی پژو ۳۰۸، استفاده از پلتفرم EMP2 باعث کاهش وزن ۷۵ کیلویی نسبت به نسل قبل شده است؛ اما پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده استفاده از پلتفرم CMP باعث کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی خواهد شد و ۵۰ کیلوگرم نیز از بدنه و تریم کاسته خواهد شد. با این وجود، کاهش وزن یاد شده باعث خواهد شد نسل جدید ۲۰۸ مصرف سوخت و عملکرد بهتری داشته باشد.
از آنجایی که خودروی یاد شده در مراحل اولیه آزمایش است انتظار نداریم که به این زودی‌ها آن را ببینیم. پژو-سیتروئن قبلاً قول داده‌اند که اولین محصولات ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم CMP در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهند شد بنابراین ما باید حداقل یک سال دیگر برای معرفی این سوپرمینی جدید صبر کنیم.
به عنوان کلام پایانی بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که نسل بعدی اوپل کورسا شاید از برخی قطعات و ساختارهای ۲۰۸ استفاده کند چراکه اوپل هم‌اکنون بخشی از گروه پژو-سیتروئن شده است

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۱۵۱۳۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر