کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۶۵۶
تاریخ خبر:

استفاده از خمیر مرغ با شرایط خاص آزاد شد

تسنیم: معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی گفت: اصلاحیه مقررات استفاده از خمیر مرغ در کمیته ملی با حضور مسئولان سازمان‌های دامپزشکی، غذا و دارو، استاندارد و عوامل دیگر مورد تأیید قرار گرفت تا استفاده آن در مرحله اول با شرایط خاصی آزاد شود.

فرهمند صالح زاده معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: اصلاحیه‌ای‌ای درباره استفاده از خمیر مرغ با شرط و شروط خاصی انجام شده است.

وی افزود: این شرایط اکنون به ثبت رسیده است و صنایع تولید سوسیس کالباس می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این اصلاحیه در کمیته ملی استاندارد و با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو، استانداد و عوامل دیگر مورد تأیید قرار گرفت تا در مرحله اول با شرایط خاصی امکان استفاده داشته باشند و در مرحله دوم دوباره این شرایط تغییر خواهد کرد.

در اطلاعیه پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد آمده است:« پس از ۲ سال مذاکره و برگزاری نشست های تخصصی کارشناسی، بین روسا و کارشناسان سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور، در مورد تعیین مقررات و چگونگی استفاده از گوشت مرغ جداسازی شده مکانیکی (خمیر مرغ) در سوسیس و کالباس، سرانجام اصلاحیه استاندارد ملی سوسیس و کالباس در مورد شرایط فنی و بهداشتی تولید سوسیس و کالباس با استفاده از خمیر مرغ مصوب شد.

بر اساس این اصلاحیه، کلیه واحدهای تولیدی برای بسته بندی سوسیس و کالباس حاوی خمیر مرغ، باید از پوشش رنگی متمایز به "رنگ زرد" استفاده نمایند و عبارت "حاوی خمیر مرغ" در نشانه گذاری این نوع فرآورده ها درج گردد.

کدخبر: ۱۶۴۶۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • bmnmji65

    قانونی کردن جرم

  • mhran98

    از روغن پالم چه خبر؟.

  • toty12

    خوردنش را تحریم کنید

  • toty12

    دیگه هر چی آشغاله میریزن توش

  • mazdak

    حالم بهم خورد ??

  • ناشناس

    خمیر مرغ برای زمان قحطی جنگ جهانی ۲ بوده که ۵۰ ساله حتی تو کشورهای دسته چندم ارو پایی و آمریکای لاتین هم ممنوع شده نمیدون م چرا بهداشت چند سال پیش ممنوعش کرده بود گفته بود که سرطان زاست باوجود ممنوعیت ا ستفاده ازاین ماده خطرناک همگیر شده بود چ ون خیلی ارزونه و تهیش آسان ولی حفظ شرایط بهداشتیش سخت . حتی کبابیها هم برای کباب کوبیده استفاده میکردند که هم خوشمزه میک رد و هم از گوشت ارزونتر بود ولی سرطانزا. ببین چقدر شرکتهای سوسیس کالباس فروشی فش ار آوردن و سبیل مراجع ذیربط چرب کردن که دوباره استفاده از خمیر مرغ آزاد کردند. ا ون موقع که ممنوع بود همه استفاده میکردند وای به حال الان که آزاد شده.

  • saied

    شرایط ویڑه یعنی چه اگه خوبه خودتون هم نو ش جان بفرمائید

  • homan

    اون مسعولانی که قانونی کردن استفاده از خ میر مرغ رو مطمعن باشید تحت هیچ شرایطی حا ضر نیستن خودشون استفاده کنن.اخه کسی که ج یبش پر باشه یا فکر میکنه همه مردم مثل خو دشن یا اصلا معنی فقر و بهداشت و اینجور چ یزارو نمیدونه که میاد اینکارو میکنه