کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۰۹۳۹
تاریخ خبر:

استعفای ناگهانی مردی که ۱۰بار وفاداری ایران به برجام را تایید کرده بود

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها چند روز پس از خروج آمریکا از برجام بدون ارائه هیچ توضیحی از استعفای رئیس بازرسان آژانس خبر داد.

ترو واریورانتا از سال ۲۰۰۳ در این سمت فعالیت می‌کند و شخصی بوده که گزارش‌های آژانس درباره پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش در این توافق را ارائه می داده، بدون ارائه هیچ توضیحی استعفا کرده است.

سخنگوی آژانس ضمن اعلام این خبر گفت که فعالیت‌های پادمانی آژانس کماکان در سطح قبل و به طور حرفه‌ای ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر ماسیمو آپارو، رئیس دفتر راستی آزمایی آژانس در ایران به طور موقت جایگزین واریورانتا فنلاندی شده است و بنا به گفته سخنگوی آژانس جایگزین قطعی او به زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی به‌رغم خروج این کشور از توافق هسته‌ای خواهان ادامه بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در ایران هستند.

یک مقام در هیئت آمریکا در آژانس به خبرگزاری فرانسه گفت: آمریکا همچنان از اجرای بازرسی‌های سخت آژانس در ایران طبق اختیارات کامل دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل حمایت می کند.

از زمان اجرای توافق هسته‌ای با ایران آژانس صدها بازرسی را در ایران انجام داده و در تمام ۱۰گزارش خود از روند اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تایید کرده که ایران به طور کامل به این توافق پایبند است.

کدخبر: ۲۱۰۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر