کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۹۷۸
تاریخ خبر:

ادعای عربستان درباره شلیک به قایق ایرانی: آنها سلاح داشتند!

شبکه العربیه به نقل از یک مقام مسوول سعودی گزارش داد که گارد ساحلی عربستان به سوی سه قایق در حال نزدیک شدن به سکوهای نفتی مرجان تیراندازی کرده است و مدعی شد که یکی از قایق‌های توقیف شده، حامل سلاح بوده است.

به گزارش ایسنا، روز جمعه گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی دو قایق ماهیگری که متعلق به چند ایرانی اهل بوشهر بوده و در مرز آبهای ایران و عربستان قرار داشتند شلیک کرد و در این حادثه یک ایرانی نیز کشته شد.

بنا بر گزارش شبکه العربیه، این مقام مسوول در ادعای بی‌اساس گفته است: ساعت ۲۰:۲۸ جمعه شب گذشته، نیروی دریایی عربستان، متوجه حضور سه قایق که دارای پرچم‌هایی با دو رنگ قرمز و سفید بودند که به سرعت در حال نزدیک شدن به سکوهای میدان نفتی «مرجان» بودند.

این منبع سعودی گفته است که نیروی دریایی عربستان فورا وارد عمل شد و به سوی این قایق‌ها تیراندازی کرده است. یکی از قایق‌ها توقیف شد که پس از بازرسی، مشخص شد که حامل سلاح بوده و اهداف تخریبی داشته است اما دو قایق دیگر فرار کرده‌اند.

بهرام قاسمی پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که موضوع تیراندازی به قایق‌های ایرانی توسط ارگان‌های ذی‌ربط و مرزبانی کشور تایید شده است، گفته بود: این موضوع در حال بررسی است و بعد از مشخص شدن نتایج بررسی‌های اولیه توسط دستگاه‌های مربوطه، این واقعه تلخ به شکل مقتضی و با جدیت تمام مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر منتظر دریافت نتایج بررسی و تحقیقات در این زمینه هستیم.

هم‌چنین مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است: دو قایق ایرانی که در حال ماهی‌گیری در آب‌های خلیج فارس بودند، بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند.

وی در این ارتباط اعلام کرده است: بر این اساس و بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود.

کدخبر: ۱۶۴۹۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mas1227

    یکی نیس به این عربستان بگه آخه خره اگه ا یران بخاد با شما کاری کنه همچین میکنه که نفهمین از کجا خوردین نه با دو قایق ماهی گیری

  • alibavi

    عربستان هم هوس موشک ذوالفقار کرده.

  • ناشناس

    شما هم حاجی بفرستید مکه تلافی کنید

  • hossin665

    حالا هی حاجی بفرستین مکه