کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۲۸۶۲
تاریخ خبر:

ادبیات عجیب نماینده مجلس: گور پدر ملت امریکا!

بخشهای مهم گفتگوی خبرآنلاین با مجتبی ذالنوری نماینده مردم قم در مجلس:

* مقام معظم رهبری وقتی ترامپ تهدید کرده بود «ما برجام را پاره می کنیم»، گفتند که «اگر آنها پاره کنند ما آتش می زنیم!» مشاور ترامپ جلوی دوربین تلویزیون آب دهان روی برجام انداخت و آن را پاره کرد، اگر ما هیچ عکس العملی نشان ندهیم، آنها تحت تاثیر اخلاقی قرار می گیرند یا اینکه تعرض و تعدی شان را بیشتر می کنند و ما را در موضع ضعف می بینند. در مقابل دشمن این کار کمک به دولت است. چرا برخی برداشت بد می کنند؟
* دولت می خواهد با اروپا چانه زنی کند. وقتی اروپا احساس کند که مجلس ایران، دولت را مواخذه می کند، مجبور است که به دولت امتیاز بدهد ولی اگر احساس کنند که دولت اختیار تام دارد و هیچ کس هم مواخذه اش نمی کند، با دولت ما کنار نمی آیند و سعی می کنند از او امتیاز بگیرند؛ ولی اگر دولت دستش پر باشد و به اروپایی ها بگوید مجلس این امتیاز را نمی پذیرد، این امتیازی که شما دادید کم است، مردم ما که نمایندگانشان در خانه ملت هستند این را نمی پذیرند، آنها ناگزیر خواهند بود که امتیاز بیشتری بدهند. این کار ما در مجلس که برجام را آتش زدیم قدرت چانه زنی دولت را با اروپایی ها بالا می برد.
* من هم اگر می خواستم چیزی را در اعتراض آتش بزنم، پرچم را آتش می زدم ولی برجام را آتش زدم. این پرچم یا نماد ملت است یا دولت و حاکمیت سیاسی. اگر نماد حاکمیت سیاسی است که خب امروز دولت آمریکا انواع ظلم و جنایت را در حق مردم ما می کند. از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تا امروز. دفاع از شاه، ایجاد ساواک، شکنجه های مردم، سقوط هواپیما، موضعش در جنگ تحمیلی، کمک به دشمن ما، کمک به منافقین، جاسوسی، تلاش در براندازی و … یعنی هر کاری که می تواند علیه ما بکند کرده. ما اگر دستمان نمی رسد که رئیس جمهور آمریکا و نیروهای نظامی اش را خفه کنیم، حداقلش این است که با آتش زدن نماد حاکمیتشان یک ابراز انزجار و تنفر داشته باشیم که این هم مرسوم است.در مسائل و اعتراضات سیاسی در همه دنیا این مرسوم است که پرچم یک دولتی را به نشانه اعتراض، آتش بزنند. پس کار خلاف عرفی اتفاق نیفتاده. خیلی هم مصطلح، معروف و معمول است.
*در پاسخ به اینکه بعضی می‎گویند پرچم نماد مردم است؛ باید بگویم یا مردم آمریکا دولتشان را قبول دارند یا ندارند. اگر قبول نداشتند که رای نمی آورد. با مالیات های آنها این گروههای ضدانقلاب در کشور ما تجهیز می شود. بگذارید اعتراض مردم ما را ببینند. اگر دولتشان را قبول دارند که ما با آنها در جنگیم. آنها با زدن هواپیما بدن مردم ما را می سوزانند ولی ما فقط یک کاغذ نقاشی کرده را آتش می زنیم! چرا باید به این کار ایراد بگیریم؟ اگر دولتشان را قبول ندارند، یقه دولتشان را باید بگیرند که چرا چنین انزجاری راعلیه کشورشان در دنیا درست کرده‎اند. باید بفهمند که دولتشان خطا می کند. این حق مردم است که اعتراض داشته باشند.نکته سوم هم اینکه اگر مردم آمریکا با دولتشان موافق نیستند (که البته من این را قبول ندارم چرا که اگر دولتشان را قبول نداشتند، آن را ساقط می کردند) و این پرچم هم نماد حاکمیت آنهاست، بله در چنین شرایطی من هم آتش زدن پرچم را تایید نمی کنم.
* گور پدر ملت آمریکا، اگر پشت دولتشان هستند. چرا ما باید برای مردم آمریکا سینه چاک کنیم که بگوییم به آنها توهین شده؟ بروند یقه دولتشان را بگیرند که چرا این ظلم ها را برما روا می کنند!
*حصر براساس چه اتفاقی صورت گرفته؟ چه کسی تصمیم گرفته حصر باشد؟ شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته بود. معنی ندارد کسی بیاید تریبون مجلس را اشغال کند که از رفع حصر بگوید. بیخود می کنند این را می گویند! قانون جایگاه این کار را مشخص کرده است، جایگاهی که حصر را ایجاد کرده باید تصمیم بگیرد. حرف دارند نباید از این تریبون بگویند!
*به آقایان کمیته رفع حصر گفتم؛ یک راه این است که نظام یک جانبه سران فتنه را آزاد کند که هرگز اینطور نخواهد شد. چراکه مردم نظام را متهم می کنند و می گویند کسی که یک موتور آتش زده رت شما محاکمه کردید، پس چرا کسانی که با فراخوان آنها بیش از ۵۰ نفر کشته شدند را آزاد کردید؟ چون برای این سوال مردم پاسخی وجود ندارد، لذا نظام با مردم دچار چالش می شود. راه دوم اینکه نظام اینها را محاکمه کند. من دلایل حقوقی دارم که چون آنها گفته اند «با فراخوان ما افرادی آمدند و بچه هایشان کشته شدند»، اگر نظام بخواهد اینها را محاکمه کند، چیزی کمتر از اعدام در انتظارشان نیست!
*آقای کروبی تا حالا سه بار سفر آب گرم سرعین اردبیل رفته. زیارت بخواهد می تواند برود، بیمارستان و سفر تحت الحفظ هم می تواند برود.میرحسین بخواهد می تواند به این سفرها برود ولی لجاجت می کند. لجاجت آقای کروبی کمتر است. هر امکانی برای آقای کروبی وجود دارد، برای میرحسین هم وجود دارد ولی او خودش نمی خواهد از این امکانات استفاده کند.
* الان احمدی نژاد را عددی نمی دانند. کاری از او برنمی آید. احمدی نژاد هم از همان جنس فتنه است ولی نرسیده به حدی که جرم و خونریزی و خشونت و تخریب ایجاد شود که بگوییم اینجا آسیب زدی پدرت را درمی آوریم. قصاص قبل از جنایت که نمی شود کرد. الان هم احمدی نژاد را من بهتر از سران فتنه نمی دانم و حتی فتنه ایشان هم اگر زورش برسد از آن هم کمتر نخواهد بود.

کدخبر: ۲۱۲۸۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • daryosh74

    شاید نظرش با شما یکی نباشه ولی کجای حرفش عجیب بود؟? ?!!! 7 صبح جان اگر این صحبته ا، که در مورد دشمنی خبیث و جنایتکار (نمو نه اش کودتا بر علیه دولت قانونی مصدق، سر نگون کردن هواپیمای مسافربری دفاع و تجهیز منافقین و صدام و الان هم عربستان و اسرا ئیل، برقراری تحریم های هوایی و دریایی و دارویی و . و. و. و. و. و)، دشمنی که عهد شکن است زورگو گفته شده عجیبه، پس حواله د ادن هموطنان منتقد به جهنم و بزدل خواندنش ان چی حساب میشه؟ ? ? ? عجیب؟ غریب؟ بعید؟

  • masina

    کسی که میگه گور پدر ملت آمریکا، زمانی هم خواهد گفت گور پدر ملتی که به من رای داد ند، می خواستند به من اعتماد نکنند.

  • masina

    سوالی از مجید آقا ذوالنوری دارم، با توجه به دیدگاهشان، فکر نمی‌کنند که شاید احمد ی نژاد سر فتنه بوده؟!

  • mohsen01

    خباثت ها و پلیدیهای آمریکا دیگه برای هیچ کس توی ایران حتی برای آقایون مذاکره کنند ه خوشخیال ما پوشیده نیست… پس کجای این ح رف عجیب است. که ما کاسه ی داغ تر از آشیم …

  • mohammad.s.f.n

    كجاش عجيبه؟؟! از اين دست حرف ها كم نشنيد يم.

  • khashayar123

    یه مشت حزب حرف

  • adelmoghadam3

    همینه که کل دنیارو با خودمون دشمن کردیم… افتخارهم میکنیم

  • severes

    به احمدی نژاد چیکار داشت اخه!!! هرکی میا د ی پسی همم به محمود میزنه میره!!!

  • khordbin

    واقعا عجیب نیست از این دست آدما!

  • cez8

    حرفش بي را هم نيست.

  • shahram111

    عجب…نه بابا.نکنه لایه ازون هم سوراخه تقص یر اوناست???اونجاییش که میگه مردم امریکا یقه دولتشون رو بگیرند خیلی خندیدم

  • mahab

    چه تیتر گمراه کننده ای زده اید!!! بنده خ دا گفته « گور بابای مردم آمریکا اگه… » دقت کنید «… اگه پشت دولتشون هستند.» کجا ی این حرف عجیبه.

  • khas

    بی ادب

  • arash11

    ساواک یا سازمان اطلاعاتی در چه دوره ای د ر چه کشوری وجود نداشته !؟؟

  • daryosh74

    شهرام 111 با خوردبین دوتائی بروید کامنته ای پای خبر صحبت های وزیر خارجه آمریکا که در موردایران یاوه سرائي کرده بود بخونید ، بیشتر میخندید

  • shahram111

    شکیب جان ما خودمون سرگرمیم با کامنت های شما.کلا من اینجا میام کامنت های تو رو بخ ونم.انگار دارم ستونی از روزنامه کیهان رو میخونم???