کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۲۱۸
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | ۵۷۵ اسب برای یک یوز !

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | شجاعت زیادی می خواهد که محصولی در کلاس سدان های مجلل معرفی شود و بتوان آن را پا به پای پرچم داران این سگمنت از جمله مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت دانست. اما مدیران شرکت انگلیسی جگوار این شجاعت را به حد نهایت رسانده اند و ادعا می کنند که سدان جدید آنها یک سرگردن بالاتر از رقبای آلمانی بوده و شایسته عنوان «راحت ترین خودروی جهان» است! جگوار XJR 575 مدل ۲۰۱۸ که نسخه بهینه سازی شده سری XJ به حساب می آید، محصول پرادعایی است که می خواهد یکه تازی آلمان های کهنه کار را پایان دهد.

فستیوال آپشن ها
پوشش چرم طبیعی مبلمان داخلی که تا کنسول میانی و حتی زیرپایی ها کشیده شده در کنار صندلی های مجهز به ماساژور، یک میز کوچک در میان صندلی های ردیف عقب که با بهترین کیفیت رنگ آمیزی به رنگ «مشکی پیانو» درآمده، دو عدد iPod که مجهز به کیبورد بی سیم هستند، دو عدد صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی که به صورت وایرلس به سامانه مولتی مدیا و اسپیکرهای خودرو متصل شده اند، کنسول Cool Box با جای سرو نوشیدنی و در نهایت سیستم صوتی حرفه ای Meridian با ۲۰ بلندگو، همه و همه در فضای داخل کابین گرد آمده اند تا مالک XJR 575 نه برای برگزاری جلسات اداری خود نیازی به دفتر کار مجلل داشته باشد و نه برای برگزاری یک جلسه دوستانه به سراغ کافی شاپ های سطح شهر برود! همچنین رینگ های ۲۰ اینچی Ultimate که به صورت انحصاری برای این خودرو ساخته و پرداخته شده اند به همراه چراغ های طیفی LED و ورودی های عظیم الجثه هوا که کمک شایانی به تهاجمی شدن چهره XJR 575 کرده، از مهمترین مشخصه های ظاهری این سدان فوق لوکس انگلیسی به شمار می آید. ظاهر امر که نشان می دهد جدی جدی کار برای آلمان ها سخت شده است!

نیروگاه ۵۷۵ اسبی
یک پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار به حجم ۵ لیتر که توانایی تولید ۵۷۵ اسب بخار قدرت (نام این نسخه نیز از قدرت تولیدی پیشرانه اقتباس شده) و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارا است وظیفه به حرکت درآوردن XJR 575 جدید را بر عهده خواهدداشت. حال نوبت آن است که زرق و برق دکوراتیو داخلی این خودرو را فراموش کرده و ماساژور صندلی را خاموش کنید. دکمه Start را فشرده و تنها ۴/۴ ثانیه پس از فشردن پدال گاز به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسیم! ضمن آنکه سقف سرعت این سدان مجلل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این نیروگاه متحرک در هر کیلومتر از مسیر پیمایش تنها ۱۴۹ گرم گاز سمی Co2 تولید می کند که کمتر از مقدار گاز تولیدی برخی خودروهای ۴ سیلندر داخلی است! هنوز قیمت رسمی مشخصی برای محصول جدید جگوار اعلام نشده، اما اخبار درِگوشی حاکی از این موضوع بوده که XJR 575 با قیمت پایه ۶۰ هزار پوند از پاییز امسال وارد بازارهای جهانی می شود. پیش بینی می شود قیمت این سدان لوکس در مدل فول آپشن به حدود ۱۰۰ هزار پوند برسد.

کدخبر: ۱۷۳۲۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arashk.ya

    البته جاگوار مدتیه که بیشتر هندیه تا انگ لیسی چون مثل رنجروور به هندیها فروخته شد ه.

  • mamadariay

    ای بابا تا بنز و بی ام و و ایودی و پو رشه هستن جگوار چی میگه