کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۹۰۴
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | ۲۰ هزار کیلومتر با آریزو۵ چینی

تجربه رانندگی به همراه مزایا و معایب سدان ۸۰ میلیونی چری از زبان یکی از خوانندگان هفت صبح

میلاد هورسان | لازم به توضیح است که بنده قبل از خرید آریزو ۵ مثل بسیاری از منتقدان نظر خوبی نسبت به چری آریزو ۵ نداشتم اما به نظر می‌رسد پشت پرده این اتومبیل چینی چیزهای زیادی وجود دارد که خیلی کم درباره آنها گفته شده است. من از حدود یک سال پیش پس از فروش خودرو شخصی خودم که یک کیا سراتو ۲۰۱۰ بود، از خلال خرید یک اتومبیل چری آریزو۵ سفید اکسلنت آشنایی دقیقی با این محصول ظاهرا پیشرو چینی پیدا کردم. به صورت کلی اگر بخواهم بعد از بیست هزار کیلومتر رانندگی با این خودرو تجربیاتم را در اختیار مخاطبان هفت صبح قرار دهم باید نوشته‌ام را به دو دسته کلی تقسیم کنم. نخست به سراغ مزایای آریزو۵ می‌روم.
خب به نظر آریزو۵ نظر طراحی بدنه و زیبایی کابین محصولی معقول است. آپشن های موجود در تیپ اکسلنت اکثر موارد ضروری و مورد نیاز شما را پوشش میدهد ضمن اینکه کولر خودرو بسیار عالی کار می‌کند. فضای داخلی و صندوق جای کافی و مناسب برای یک خانواده ۴نفره را دارد. نشیمن صندلی‌ها راحت است. مصرف سوخت متعادل و قابل قبول بوده و آریزو۵ در جاده اقتصادی حرکت می‌کند. سیستم صوتی خودرو عملکرد مقبولی داشت ضمن اینکه ایمنی خودرو به واسطه وجود ایربگ های پرده‌ای، درب‌های تقویت شده و سیستم کنترل پایداری در سطح مناسبی قرار دارد. نباید فراموش کرد که فرمان خودرو عملکرد نرم داشته و دچار پدیده کم فرمانی یا بیش فرمانی نمی‌شود.
اما معایبی که آریزو دارد و بعضا به شدت آزاردهنده هستند شامل این مواردند:
نخست اینکه بازار فروش این محصول بسیار پر افت بوده و بطور مثال خودرویی مثل ماشین بنده بعد ۲۰ هزار کیلومتر بدون هیچ خط و خشی با حدود ۸ تا ۱۰ میلیون ضرر شاید به فروش برود و شاید هم نرود! در عین حال، متاسفانه سیستم تعلیق و کمک فنرهای آریزو۵ بسیار ضعیف هستند و کوبش این ماشین حتی در ریزترین ترک‌های جاده بسیار ملموس است. با اینکه بنده تا به حال ۲ مرتبه کمک‌فنر عوض کردم ولی بعد از گذشت ۲ هفته همان مشکلات بوجود خواهد آمد.
شتاب اولیه بسیار مایوس کننده است و در بسیاری از سفرها حتی باعث خجالت راننده در حضور پژو ۲۰۶ میگردد. البته این موضوع به گیربکس سی‌وی‌تی و ماهیت آن مربوط می‌شود. ولی در هنگام حرکت و شتاب ثانویه خودرو بسیار معقول و نرمال می‌باشد. همچنین عدم وجود دریچه تهویه سرنشینان عقب و همچنین چراغ مطالعه عقب برای چنین خودرویی با این قیمت مایه تاسف است. همچنین نبود آپشن‌هایی مثل گرمکن صندلی و آینه تاشو برقی و صندلی برقی نسبت به بهای پرداختی واقعا آزاردهنده است.
راستی جعبه فرمان خودرو ضعیف است. تجربه شخصی من می‌گوید بعد از کیلومتر ۱۵ هزار با چرخاندن فرمان به هر دو طرف صدای تق تق جعبه فرمان به گوش میرسد که حاکی از بی کیفیت بودن مواد به کار رفته در آریزو۵ دارد. یک ایراد بد خودرو، روشن بودن مداوم سنسور ایربگ است که هر بار با مراجعه به نمایندگی خاموش می‌شود و بعد از ۲ روز مجددا روشن می‌ماند.
همچنین عدم وجود پروژکتور جلو و نور نسبتا کم در شب در کنار عدم تجهیز آریزو۵ به سنسور نور و باران جزو موارد منفی این محصول ۸۰ میلیونی است.
ضمنا سرو صدای داخل کابین بعد از ۱۲ هزار کیلومتر برای خودروی اینجانب که بسیار محتاط و با رعایت رانندگی کردم بسیار بالا رفته و لذت سواری را به شدت کاهش می‌دهد.
توصیه می کنم انتظار زیادی از کابین آریزو ۵ نداشته باشید. جنس داشبورد و تودریها معمولی است و در هنگام بازو بسته شدن درها با گرفتن دستگیره داخلی متوجه آن خواهید شد. همچنین لاستیکای این ماشین با توجه به سایز ۱۷ اینچی از نوع جی تی چین بوده که چون عمر زیادی دارد طبیعتا لاستیک خشک و سفتی است. پیشنهاد میشود قبل از ایجاد سر و صدای کابین به محض خرید خودرو آنها را با لاستیک سایز ۲۱۵/۵۵R۱۷ هانکوک تعویض بفرمایید.

کدخبر: ۲۰۶۹۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر