کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۱۲۱
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | پیشنهادی به طرفداران خودروهای اسپورت در ایران

گروه خودرو روزنامه هفت صبح| از عصری که خودروهای کوپه آمریکایی ترند بازار ایران بودند، زمان زیادی می‌گذرد. از آغاز دهه ۹۰ خورشیدی و با ورود دوباره محصولات اسپورت روز به ایران اما، این کوپه‌های کره‌ای و آلمانی بود‌ه‌اند که نقش اصلی را در بازار خودروهای وارداتی ایران در رده کوپه‌ها برعهده داشته‌اند و این بین گهگاهی برخی بازیگران ژاپنی یا انگلیسی نیز برای مدتی بازی را به هم ریخته‌اند. اینجا مروری داشته‌ایم به ۸ کوپه مدرن حاضر در بازار ایران.

هیوندای کوپه ‌تی / تیبوران/ توسکانی
خودروی ارزان‌قیمت و شکست‌خورده هیوندای در بازارهای جهانی، در اوایل ورود به ایران قیمتی حدود ۴۰ میلیونی داشت و علاوه بر قیمت پایین، این فرم بدنه و رنگ‌های جذابی بود که باعث شد کوپه کره‌ای تیبوران بتواند در ایران حضوری موفقیت‌آمیز داشته باشد. کوپه ‌تی به لطف موتوری شش سیلندر و ۱۷۰ اسب بخاری، تیبوران قادر بود تا در زمانی کمتر از۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و تا ۲۴۰ کیلومتر نیز سرعت بگیرد بااینحال عاشقان سرعت هرگز تیبوران را به دلیل گیربکس تنبل و شاسی ضعیفش یک کوپه واقعی نمی‌دانند. مدل‌های ۲۰۰۸ این خودرو هم‌اینک در بازار ایران قیمتی ۶۰ میلیونی دارند.

کیا سراتو کوب ۲۰۱۴
فقط فرم بدنه زیبایی دارد که طراحی مناسبی داشته و جوان‌پسند است با این‌حال موتور ضعیف، جعبه‌دنده نامناسب و ضعف سیستم ترمز باعث می‌شود تا کوب تنها در حد یک خودروی زیبا و نه یک کوپه اسپورت باقی بماند. کوب را می‌توان در مدل ۲۰۱۴ با قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی خریداری کرد.

تویوتا جی‌تی کوپه
هم‌اینک با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون قابل خریداری است و بهترین گزینه برای دریفت زدن، لایی کشیدن و تزئین بدنه با قیمتی بسیار پایین‌تر از استانداردهای این رنج است. جی‌تی ۸۶ که هم‌اینک در مدل ۲۰۱۷ تحت برند سوبارو تولید می‌شود، با موتوری ۱۸۰۰سی‌سی و طبیعی، ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته و با وزنی کمتر از ۱۲۳۰ کیلو، قادر به درنوردیدن سرعت ۱۰۰ کیلومتری در زمانی کمتر از ۵/۷ ثانیه است. خریداران این خودروی ۴ نفره دو درب در ایران، اغلب رانندگان حرفه‌ای ورزش اتومبیلرانی هستند.

فولکس‌واگن بیتل کوپه
گرچه لوکس‌تر از باقی رقبای خود است اما اینکه فکر کنیم بیتل سوسکی مدل ۲۰۱۵ حرفی برای گفتن در بین این رقبا ندارد یک ادعای بی‌اعتبار است! یک موتور ۲۲۰ اسب بخاری کمک می کند تا راننده بیتل قدرت موتور را به کمک یک جعبه‌دنده دقیق دی‌اس‌جی به چرخ‌های جلو منتقل کرده و در کمتر از ۶/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. کوپه ۱۲۵۰ کیلویی فولکس که گنجایش ۴سرنشین دارد، هم‌اینک در مدل‌های ۲۰۱۵ از قیمتی ۱۸۰ میلیونی برخوردار باشد.

هیوندای جنسیس کوپه
موتور قدرتمند شش سیلندر و ۵/۳ لیتری جنسیس کوپه مهم‌ترین نکته درباره این خودروی کره‌ای پرفروش است. این موتور با وجود تولید حدود ۳۲۰ اسب بخار قدرتف به دلیل وزن سنگین در بسیاری از مانورهای اسپورت، جنسیس را ضعیف‌تر از توان واقعی‌اش نشان می‌داد. در عین حال باعث می‌شود کوپه ۱۶۰ میلیونی هیوندای در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت برسد.

ب.ام.و زد۴
پسربچه زشت و اخموی خودروساز باواریا با اینکه فروشش در ایران به کمتر از ۵۰۰ دستگاه در نسل جدید محدود شده اما یک کوپه اسپورت ۲نفره تمام‌عیار با قیمتی کمتر از ۲۵۰ میلیون است که با کمک موتوری ۵/۳لیتری، قادر است در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا بیش از ۲۶۰ کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد.

لوتوس الیزه
کوپه فرز، مسابقه‌ای و دو نفره الیزه ساخت لوتوس انگلستان از جمله سریع‌ترین خودروهایی بود که به تعدادی اندک وارد بازار شد و با قیمتی ۴۰۰ میلیونی در مدل ۲۲۰ کاپ، توانست نظرها را به خود جلب کند. الیزه با وزنی سبک‌تر از یک پراید، موتوری ۴ سیلندر و تقویت‌شده داشت که این خودرو را قادر می‌ساخت در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بهترین نکته در مورد الیزه اما لذتی بود که به دلیل شتاب بالا و اندازه کوچک عاید سرنشینانش می‌کرد.

پورشه ۷۱۸ باکستر
این عالی‌ترین خودرویی است که در رده محصولات نه چندان گران کوپه، توانست پای به بازار ایران بگذارد. باکستر اس که از نسل قبل و سال ۲۰۱۱ ورودش به ایران آزاد شد، در مدل ۲۰۱۷ با داشتن موتوری تخت، شش سیلندر و توربو که در کمتر از ۵ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد، هم‌اینک ۶۰۰ میلیون قیمت دارد.

کدخبر: ۱۸۱۱۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر