کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۴۰۵۳
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | پیروزی اروپا و دست بالای آلمان‌ها

در فهرست ۵۴گانه و جدید ثبت سفارش نام هفت خودروی جدید و متنوع به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد می‌توانند تحول خوبی در بازار ایجاد کنند

محمدحسین شاوردی - گروه خودرو روزنامه هفت صبح | آمار اولیه از خودروهای حاضر در لیست ثبت سفارش، خبر از هجوم روزافزون برندهای اروپایی به بازار ایران داشته و در حالی که بسیاری از محصولات موفق یک دهه اخیر بازار ایران نتوانسته‌اند مجوز حضور مجدد در بازار ایران را اخذ کنند، این خودروسازان اروپا و خاصه آلمان‌ها هستند که در زمینه صادرات خودرو به ایران دست بالا را دارند. حالا جمع اروپایی‌ها جمع است و اگر بنز و پژو را هم به لیست اخیر اضافه کنیم، حالا ۷ خودروساز بزرگ و مشهور اروپایی در ایران به عرضه و فروش خودرو مشغولند. رنو، دی‌اس، سیتروئن از فرانسه، بورگوارد، فولکس‌واگن، ب.ام.و از آلمان در کنار سئات از اسپانیا مهمترین بازیگران بازار ایران در ماه‌های آتی هستند در حالی که فعلا خبری از دریافت مجوز ورود به محصولات پورشه، بنز، پژو، آلفا رومئو، فیات و آئودی منتشر نشده است. با عنایت به لیست اولیه خودروهای دارای مجوز، به نظر می‌رسد این هفت خودرو شانس بالایی برای موفقیت در ایران داشته باشند.

فولکس‌واگن پاسات : سدانی لوکس، باکیفیت و ایمن که علاوه بر اروپا در آمریکا هم فروش مناسبی داشته و برای رقابت با اصلی‌ترین محصول رنو در ایران یعنی تالیسمان، شانس بالایی دارد. این خودرو اگر با موتور ۲لیتری و توربوی مشهورش وارد ایران شود احتمالا به لطف قدرت ۲۱۷ اسبی، جعبه‌دنده ۲ کلاچه و نیز فضای داخلی لوکس و گسترده‌اش خواهد توانست جای تویوتا کمری را در بازار ایران بگیرد.

سئات لئون اف‌آر : در میان انبوهی از خودروهای سدان و کراس‌اوور، این تنها هاچ بک اسپورت و بزرگی است که مجوز واردات به ایران را دریافت کرده و به نظر می‌رسد در غیاب هیوندای آی۳۰، پژو۳۰۸، فولکس واگن گلف و اوپل آسترا که همگی قرار بود در بازار حاضر باشند می‌تواند فروش بالایی را در دو سال آینده تجربه کند. خبر خوب برای لئون این است که فعلا آلفا رومئوی جولیتا هم نتوانسته به فهرست خودروهای دارای مجوز واردات را یابد تا به این ترتیب همه چیز مهیای یک دوره خوش برای هاچ بک مشهور سئات باشد.

بورگوارد بی‌ایکس۵: یک دورگه چینی- آلمانی که در خلال نمایشگاه تهران توانست به خوبی چشم خریداران ایرانی را بگیرد و با قیمت احتمالی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی، به بازار خودروهایی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج چشم دوخته است. این خودرو گرچه لوکس‌تر از رقبای کره‌ای است اما به دلیل شناخت اندک بازار از برند آن کار سختی برای فروش بالا در ایران دارد.

فولکس‌واگن تیگوان: کراس‌اوور موفق فولکس در بازارهای جهانی که سالانه فروشی بالغ بر ۴۵۰ هزار دستگاه داشته و احتمالا می‌تواند در کنار رنو کولئوس به سلطه یک دهه‌ای تویوتا راو۴، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو در بازار ایران خاتمه دهد. مهم‌ترین خودروی این لیست احتمالا بتواند تا سال آینده همین موقع رتبه نخست پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار ایران را به خود اختصاص دهد. اگر باور ندارید، این خط و این هم نشان.

رنو ترافیک : یک ون بزرگ و جذاب با ظاهری مناسب و مدرن که در اروپا بین سه خودروی پرفروش اول بازار خود قرار گرفته و به مدد پلتفورمی مشترک با محصولات فیات، اوپل و نیسان در این کلاس، توانسته مجموعا لقب برنده بزرگ بازار ون‌های شهری را به خود اختصاص دهد. این خودرو رقیب مستقیم تویوتا هایس به حساب می آید.

ب.ام.و ۲۲۵‌آی : سدان دو‌درب و کوپه ب.ام.و به مدد یک موتور دو لیتری توربو تنها شانس ب.ام.و برای فروش مناسب در بازار ایران است. پس از حذف سری۵، سری۷، ایکس۴ و ایکس۳، به نظر می‌رسد حالا مسئولیت سنگینی متوجه سری۲ است و اگر برچسب قیمتی خوبی بخورد احتمالا فروش بالایی را در دو سال آتی در بازار ایران تجربه می کند.

سئات تولدو : این سدان کامپکت و کوچک قرار است جای تویوتا کورولا را در بازار ایران بگیرد و در نبود فولکس‌واگن جتا، تنها عضو آلمانی - اسپانیایی این کلاس پررقابت است که باید رودرروی هیوندای الانترا، کیا سراتو، میتسوبیشی لنسر و نیز قرار بگیرد. تولدو که به احتمال فراوان در نمونه واردات از یک موتور توربوی ۴/۱ لیتری توربو سود می‌برد که ضمن مصرف سوخت ۵/۳ لیتری، کیفیت ساخت بالا و هندلینگ مناسبی دارد.

کدخبر: ۱۹۴۰۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر