کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۷۳۲۶
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | هشت پیشنهاد عجیب و تضمینی از بازار کارکرده‌ها

گشتی در بازار خودروهای دست دوم نشان می‌دهد با توجه به تنوع گسترده برندهای وارداتی در بازار ایران، گزینه‌های بسیار جذابی در بازار کارکرده‌ها وجود دارد که می‌تواند به جای نمونه‌های صفر کیلومتر انتخاب شده و لذت بالایی را به خریداران هدیه کند

گروه خودرو| با ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰سی‌سی از حدود ۵سال پیش تاکنون عملا بسیاری از خریداران نمی‌توانند به محصولات پرقدرت با موتورهای حجیم و دوست‌داشتنی که مورد علاقه خریداران خاورمیانه‌ای دسترسی داشته باشند. اغلب بررسی‌های جهانی این موضوع را تایید می‌کند که خریداران این منطقه از جهان علاقه بسیاری به موتورهای با حجم بالا دارند. خوشبختانهبازار دست دوم ایران مملو از چنین محصولاتی است و اگر کسی وسواس را کنار گذاشته و اندکی برای گالری‌گردی در سطح شهر وقت بگذارد حتما نمونه‌های بسیار تمیز، سرحال و مناسبی را برای خرید پیدا می‌کند. در عین حال این قاعده تنها منوط به بازار خودروهای با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیست و حتی در پایین‌ترین پرداخت‌ها می‌توان با کمی دقت مدل‌های به غایت خوبی را برای خرید پیدا کرد.

بازه قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان
مزدا ۳۲۳ / برلیانس ۲۳۰
کافی است یک بار سوار سدان دوست‌داشتنی مزدا ۳۲۳ شوید تا به مهندسی برجسته و سطح بالای این خودروساز ژاپنی درود بفرستید. در یک قاب کوچک، مقایسه وضعیت هندلینگ برلیانس ۲۳۰ با مزدا۳۲۳ اف‌ال کاملا گویای برتری نمونه ژاپنی است ضمن اینکه با گذشت ۲ دهه از ساخت ۳۲۳، موتور این محصول همچنان کم‌مصرف است، نرم دور می‌گیرد و در حد عالی شتاب می‌گیرد. یک نمونه متعلق با سال ۸۳ با کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتر هم‌اینک کمتر از۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بازه قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان
جیلی امگرند سدان/ بسترن بی۳۰
شما به جای خرید یک سدان گمنام، نه چندان ایمن و البته زشت چینی که بهایی گزاف و حدودا ۶۵ میلیونی دارد می‌توانید با پرداختی کمتر در محدوده ۶۰ میلیون تومان یک دستگاه جیلی ای‌سی۷ سدان بخرید که فوق‌العاده بدنه ایمنی دارد، کیفیت ساختش در مقایسه با محصول بهمن برتر و بهتر است و هماهنگی خوبی میان جعبه دنده، سیستم تعلیق و موتورش وجود دارد. محدوده کارکرد جیلی امگرند سدان با این قیمت هم پایین و کمتر از ۵۰ هزار بوده تا رسما شما محصولی در حد نو با هندلینگ و ایمنی بالاتر بخرید.

بازه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان
نیسان ماکسیما / لیفان ۸۲۰
نرم، مجلل و پرقدرت. این بهترین تعریف برای نیسان ماکسیما است که با مونتاژ پارس خودرو، سالها حاکم بلامنازع بازار سدان‌های نیمه لوکس ایران بود. این خودرو در نمونه کم‌کارکرد که سال ساخت آن به ۱۳۸۸ برمی‌گردد، بهایی بالغ بر ۸۶ میلیون تومان خواهد داشت که علیرغم کارکرد ۱۰۰ هزار تایی همچنان چند سروگردن! از محصولی ضعیف و گران مثل لیفان ۸۲۰ بالاتر است. خاطره موتور۳لیتری و ۲۰۰اسبی ماکسیما هیچ‌گاه از صفحه ذهن عشاق ایرانی اتومبیل پاک نمی‌شود.

بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
کیا اسپورتیج / سانگ‌یانگ تیوولی
هنوز هم برخی‌ها با نهایت دقت می‌روند و از بین انبوهی خودرو صفر کیلومتر با ظاهر جدید و آب و رنگ بیشتر! یک اسپورتیج نسل سوم مدل ۲۰۱۴ پیدا می‌کنند تا هم خیال‌شان از بابت کیفیت و طراحی و کارکرد خودرو مطمئن باشد و هم بجای یک محصول کامپکت کراس، کراس‌اوور کامل داشته باشند. موتور۲۴۰۰سی‌سی نیرومند، اتاق بزرگ و امکانات خوب از جمله دلایل انتخاب اسپورتیج ۲۰۱۳ است که با کارکرد ۱۰۰ هزارتایی، حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و کاملا برتر از تیوولی است.

بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان
لکسوس سی‌تی۲۰۰اچ/ آلفا رومئو جولیتا
اینروزها با افزایش قیمت ارز، بهای هاچ‌بکی مثل جولیتا از ۲۲۰ میلیون تومان هم گذشته است اما اگر خیلی اهل رانندگی اسپورت
و جولان دادن در خیابان‌های شهر نیستید، لکسوس سی‌تی۲۰۰اچ با ظاهری متناسب و لوکس که در مرز بین کراس‌اوورها و هاچ‌بک‌ها قرار دارد یک انتخاب جذاب است که اصلا خراب نمی‌شودف خیلی کم بنزین مصرف می‌کنید و به طرز قریبی بی‌صدا است. بهای این اتومبیل ژاپنی در مدل ۲۰۱۵ با کارکرد ۵۰ هزاری حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان
تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۵ / هیوندای سوناتا هیبرید
در خرید تویوتا کمری هیبرید۲۰۱۵ هرگز درنگ نکنید. اینروزها نمونه‌های کم‌کارکرد و بسیار تمیز کمری را می‌توان از گالری‌های مشهور پایتخت به بهای کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان خرید و به جای سوار شدن بر سدانی معمولی مثل سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ که مخلوطی عجیب و غریب از همه چیز است، تجربه دلنشین رانندگی با موتور۲۵۰۰سی‌سی و ۲۰۰اسبی کمری را انتخاب کنید. نمونه‌های ۲۰۱۵ کمری را با کارکرد حدودا۳۰ هزار تایی هم‌اینک می‌توان به بهای کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان خرید.

بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان
هیوندای وراکروز/ رنو کولئوس ۲۰۱۸
این یکی انتخاب سختی است. کولئوس تقریبا هیچ عیب و ایرادی ندارد و علاوه برامکانات عالی و ظاهر جذاب، به موتور و شاسی نیسان هم مجهز شده تا حرفی برای شاسی‌بلند سواران وطنی باقی نگذارد. با این حال، وراکروز۲۰۱۳ با آن ظاهر مجلل، موتور ۳۸۰۰سی‌سی لامبادا و سیستم ۴چرخ محرک را هم نمی‌شود نادیده گرفت مخصوصا که این خودروی کره‌ای قیمت کمتری هم نسبت به کولئوس دارد. وراکروز ۲۰۱۳ را می‌توان با کارکرد ۶۰ هزار تایی در تریم فول به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان خرید.

بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان
لکسوس ای‌اس۲۵۰ / هیوندای گرنجور آزرا۲۰۱۸
فقط کافی است یک بار تجربه سواری با لکسوس ای‌اس۲۵۰ را در یک سفر یک روزه داشته باشید تا عطای دیگر سدان‌های متوسط و نیمه‌لوکس را به لقایشان ببخشید. ای‌اس ۲۵۰ که طبق ادعای جی‌دی پاور کم‌استهلاک‌ترین سدان لوکس جهان است با داشتن بسته کامل امکانات، موتوری قدرتمند و ظاهری مجلل، نسبت به هیوندای آزرا ۲۰۱۸ خرید مطمئن‌تری است. مدل ۲۰۱۴ این خودرو با کارکرد ۵۰ هزارتاف تا انتهای سال ۲۰۱۹ گارانتی داشته ضمن اینکه به بهای ۳۴۵ میلیون تومان هم قابل خریداری است.

کدخبر: ۲۰۷۳۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر