کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۲۹۲
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | ماجراجویی رنو غریبه در تهران

محمدحسین شاوردی - گروه خودرو روزنامه هفت صبح | رنو هیچ‌گاه به اندازه امروز قدرتمند و پیشرو نبوده است، این‌را تک تک کسانی که در صنعت خودرو اندک سررشته‌ای دارند به خوبی می‌فهمند. رنو با حذف محصولات کم فروش و نامحبوب خود در بازار اروپا و تمرکز روی تولید خودروهای اقتصادی، از ابتدای سال ۲۰۰۶ تا انتهای ۲۰۱۶ رشدی بالغ بر ۱۰۰درصدی را تجربه کرده و از رتبه‌ای متوسط در اروپا به یکی از سه سازنده برتر اتومبیل در قاره سبز بدل شده است. یکی از محصولاتی که در این یک دهه قربانی توسعه‌طلبی رنو شد سدانی بود با نام لاگونا که تا ابتدای سال ۲۰۱۴ نیز تولید شد و سپس جای خود را به رنو تالیسمان دارد.
لاگونا که به عنوان سدان پرچم‌دار گروه رنو، خودرویی نیمه لوکس، کشیده و نسبتا گران قیمت بود با داشتن یک گونه کوپه، به نوعی مشهورترین و مهم‌ترین ساخته الماس فرانسوی به حساب می‌آمد که البته به دلیل طراحی خاص فرانسوی‌ها در بخش سدان‌های شهری بزرگ، هرگز نتوانست در خارج از فرانسه موفقیتی مناسب کسب کند. لاگونا کوپه اما علیرغم فروش ایین همواره خودرویی جذاب و مشهور بود که نهایت دقت رنو در طراحی اتاق، موتور و کابین را با خود داشت. نسل آخر این محصول فرانسوی نیز به لطف داشتن المان‌های طراحی بسیار خاص و جالب، توانست نگاه کارشناسان و مجلات خودرویی را به سمت خود جلب کند. این خودرو که در تهران می‌توان چند نمونه سالم و کم‌کارکرد از آن را دید، قیمتی حدودا ۲۰۰ میلیون تومانی داشته و از مشخصات فنی خاصی سود می‌برد.
چیزی که از همه جالب‌تر است، نحوه طراحی لاگونا کوپه است که شبیه هیچ خودروی دیگری نبوده و شما را به خود جذب می کند. فرم جلوی خودرو بدون هیچ‌گونه جلوپنجره‌ای، یک پوزه تیز و کشیده است که با دو چراغ بزرگ و پهن در طرفین تزئئن شده. در ادامه این فرم خاص، کابین و شیشه‌های کناری را می‌بینیم که در ارتفاعی بسیار کم قرار داشته و به خوبی ذات اسپورتی لاگونا را برملا می‌سازد. اما بی‌شک آنچه که بهترین مشخصه ظاهری الماس گران قیمت رنو است، فرم چراغ‌های باریک و کشیده عقب و جعبه پشتی است که در تماس با شیشه و سقف بسیار زیبا کار شده و در کمتری مدلی می‌توان نمونه آن را یافت.
استفاده از چراغهای ال‌ای‌دی برای مه شکن‌ها، رینگ و چرخ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و اسپورت، طراحی داخلی بهبود یافته با ترکیب سیستم صوتی و ناوبری، بلوتوث و سیستم R-Link در یک مجموعه با نمایشگر لمسی ۷ اینچی از جمله مواردی است که قابل مشاهده بوده و نشان می‌دهد لاگونا کوپه به هیچ وجه یک خودروی قدیمی نیست. مدل کوپه به لطف استفاده از یک موتور ۶ سیلندر ۲۴۰ اسبی و نیز یک گیربکس ۶ سرعته اتومات با کلاچ دوبل قادر است تا در زمانی کمتر از ۷ ثانیه به سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر برسد و تا تندی ۲۵۰ کیلومتر نیز حرکت کند.

کدخبر: ۱۸۱۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر