کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۳۷۸۴
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | سلام مینی به بازار ایران پس از ۵۰ سال

بازگشت ۴ اتومبیل جذاب از برند خاص و نیمه لوکس مینی انگلیس آنهم پس از نیم قرن زمینه بروز جنگی سخت را با دی‌اس ایجاد کند

گروه خودرو| دقیقا یک سال پیش در همین روزها بود که هفت صبح با شکار یکی مینی‌ کانتری من سفارشی در تهران، به معرفی و ازمایش این خودروی جذاب، متفاوت و گران قیمت انگلیسی پرداخت. در‌آن گزارش نوشتیم که مینی به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار خوبی مثل هندلینگ عالی که حاصل پیشینه برجسته این برند انگلیسی و مهندسی دقیق تکنسین‌های آلمانی است می توان برای بسیاری از خریداران خاص پسند اتومبیل لوکس و نیمه لوکس در ایران جذاب باشد. این بین عرضه کراس کوچک و چابکی مثل کانتری من می تواند تحولی چشمگیر را به این بخش از بازار بدمد و زمینه رقم خوردن یک رقابت تمام عیار را در این کلاس در ایران ایجاد کند. نماینده رسمی ب.ام.و و مینی در ایران با عرضه سبد کامل خودروهای مینی از قبیل کلاب‌من، کانتری‌من، مینی کوپر کلاسیک ۵درب و مینی کوپر اس سعی کرده در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان سهم قبلی و همیشگی خود را از بازار ایران بگیرد و خاطره بد حذف محصولات محبوب ب.ام.و را که هب لطف قانون جدید واردات، بازار و خریداران هم اینک از انتخا انها محروم‌اند را از ذهن پاک کند. دو محصول مینی این بین قدرت بالایی برای فروش چشمگیر دارند. نخستین مدل که مشهورترین ساخته مینی هم هست، مینی کلاسیک ۵درب است که برای همه عشاق اتومبیل و بسیاری از مردم کوچه و خیابان نامی آشناست. دیگری هم سری کراس و جذاب کانتری من است که سواری با آن لطف دوچندانی در مقایسه با رقبای محافظه کار است. به گفته مدیران پرشیا خودرو قرار است سال آینده نسخه های کانورتیبل کوپر نیز به بازار ایران می آید. در این مراسم مشخص شد که برخی محصولات مینی با پیشرانه دو لیتری توربو و برخی دیگر با موتورهای سه سیلندر ۵/۱ لیتری توربو به بازار ایران می آیند ضمنا گارانتی محصولات مینی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری است.
درباره مینی کوپر اس همه هیجان زده‌اند. خودروی جذاب مینی که نمونه‌های ۲۰۱۴ آن در بازار به قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شد حالا به لطف واردات رسمی با قیمتی مناسب به دست خریداران می‌رسد. این کوچولوی چابک یک تجربه هیجان انگیز و واقعی از سرعت و جوانی توامن است.
اما کانتری من که به نوعی رقیب مستقیم ب.ام.و ایکس۱، لکسوس ان ایکس و دی‌اس۶ است به لطف چند ویژگی مهم این شانس را دارد تا سورپرایز بزرگ مینی برای بازار ایران در سال ۹۷ باشد. داشتن سیستم صوتی گرانقیمت هارمن کاردان، موتوری توربو، ۲لیتری و ۱۹۲ اسب بخاری در کنار سیستم چهار چرخ محرک، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم مسیریاب جهانی مینی، رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک کمکی، لاستیک ران فلت، صندلی‌های حافظه‌دار مخصوص مینی، هدآپ دیسپلی مخصوص مینی و کروز کنترل هوشمند

کدخبر: ۲۰۳۷۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر