کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۷۴۷۶
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | روزهای خوش پژو، رنو و داچیا در اروپا

نگاهی به اوضاع فروش خودرو در اروپا حکایت از رونق نسبی اوضاع برندهای برجسته و محصولاتی مثل پژو ۲۰۸، سیتروئن سی۳ و فولکس تیگوان دارد

گروه خودرو| به رغم رونق فروش فولکس در چین و آمریکا، این برند در اروپا وضعیت رو به افولی دارد در عین حال در لیست ۲۰ خودرو موفق نام محصولات پژو، رنو و داچیا از همه بیشتر دیده می‌شود. ضمنا عملکرد سه ماهه خودروسازان اروپا حکایت از سلطه فولکس واگن بر سومین بازار بزرگ جهان دارد.
فولکس البته در فروش جهانی به نظر اوضاع بهتری در مقایسه با وضعیت فروشش در بازار اروپا دارد. بررسی آمارهای فروش در سه ماهه نخست سال نشان می‌دهد که هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی فولکس‌واگن را بگیرد. برندی که هنوز هم درگیر بزرگ‌ترین رسوایی صنعتی قرن یعنی دیزل‌گیت است و سالانه میلیون‌ها دلار هزینه جرایم و تعمیرهای این رسوایی می‌کند، اعلام کرده که در فصل اول ۲۰۱۸، به رکورد فروش دست پیدا کرده است.
فولکس‌واگن در فصل اول ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۳/۱ میلیون دستگاه خودرو فروخته است که از این لحاظ، رکورد بیشترین میزان فروش خود در یک فصل مالی را شکسته است. این میزان همچنین شامل فروش ۵۸۴ هزار و ۷۰۰ خودرو در ماه مارچ می‌شود که رشد ۹/۴ درصدی را نسبت به مارچ ۲۰۱۷ نشان می‌دهد و البته، رکورد فروش ماهانه فولکس‌واگن را هم زده است.
این افزایش فروش به لطف تنوع محصولات در بازار چین و ایالات متحده است. میزان مرسولات فولکس‌واگن در فصل اول ۲۰۱۸، نزدیک به ۵٫۹ درصد افزایش داشته و این میزان در چین، ۶/۸ درصد اعلام شده است. البته فصل اول ۲۰۱۸ همراه با اخبار بدی هم برای فولکس‌واگن بود. فروش فولکس‌واگن در آلمان با کاهش ۸/۰درصد مواجه بوده است.
البته در هر صورت، فولکس‌واگن اوضاع بسیار خوبی را تجربه می‌کند. چندی پیش نیز اعلام شده بود که ماتیاس مولر، با افزایش در آمد ۴۰ درصدی، موفق شده است که نزدیک به ۵/۱۲ میلیون دلار در پایان سال ۲۰۱۷ دریافت کند. فولکس‌واگن سال گذشته دوباره به مسیر سوددهی بازگشت و قصد دارد با یک استراتژی حساب‌شده و برنامه‌ریزی دقیق، به سمت خودروهای الکتریکی برود تا بتواند این بازار یا حداقل بخش گسترده‌ای از آن را صاحب شود.
اما در بین خودروهای موفقی که در سه ماهه نخست سال نام‌شان دیده می‌شود می‌توان به ترتیب نام فولکس واگن گلف، رنو کلیو، پژو ۲۰۸، فورد فیستا، نیسان قشقایی، فولکس پولو، سیتروئن سی۳، فولکس تیگوان، اشکودا اکتاویا، پژو ۳۰۰۸، تویوتا یاریس، اوپل کورسا، داچیا داستر، فیات ۵۰۰ و فورد فوکوس، پژو ۲۰۰۸، اشکودا فابیا، رنو کپچر و فیات پاندا را به عنوان بیست خودروی فصل اول ۲۰۱۸ دید.
بیشترین رشد فروش در بین این محصولات را پژو ۳۰۰۸ با ۷۳ درصد، داچیا داستر با ۳۱ درصد، فیات ۵۰۰ با ۱۶درصد و فولکس گلف با ۱۵ درصد داشته ضمن اینکه بدترین افت متعلق به فیات پاندا با ۳۰، اوپل کورسا با ۱۹، پژو ۲۰۰۸ با ۵، رنو کپچر با ۴ و مدل کاملا جدید فولکس پولو ۱ درصد است.
در بین خودروهای موفق تازه وارد مدل تی-راک فولکس، مدل شاسی‌بلند کراسلند ساخت اوپل و البته جیپ کامپس جزو خودروهایی بوده اند که توانسته‌اند در بدو ورود حضور خوبی در باازر اروپا داشته باشند.

کدخبر: ۲۰۷۴۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر