کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۵۶۰۲
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | جیلی یا تندر؛ کدام‌یک گزینه بهتری در بازار ۵۰ میلیون تومانی است ؟

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | قطب دوم صنعت خودروی ایران به لحاظ جغرافیایی در تلاش است تا با ورود به پایین‌ترین بخش بازار ایران، بازیگران جاده مخصوص را به چالشی جدید دعوت کند. کرمان‌ که چندین و چند خودروساز مختلف دارد، این روزها به رقیب جدید رنو در بازار ایران تبدیل شده و با عرضه یک سدان دنده اتوماتیک با ظاهری قدیمی از برند جیلی تلاش دارد تا بخشی از سهام رنو در بازار سدان‌های زیر ۵۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد.
جیلی جی‌سی۶ اتوماتیک (GC6) که به تازگی روند پلاک‌گذاری آن وارد مدار شده در حالی با قیمت ۴۸ میلیون تومانی عرضه می‌شود که شرکت رنو نیز اخیرا از نمونه فیس‌لیفت ۲۰۱۱ تندر ۹۰ اتوماتیک با نام تندر پلاس رونمایی کرده است.
جی‌سی۶ که نمونه ۲۰۱۵ آن برای تولید در ایران انتخاب شده، یک سدان کامپکت شهری با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان است که پایین‌ترین بخش بازار ایران را هدف قرار داده است.
جی‌سی۶ که خودروی اقتصادی برند جیلی است با طول و عرض و ارتفاع ۳۴/۴،۶۹/۱ و ۴۳/۱ متر از ابعادی نزدیک به تندر ۹۰ رنو برخوردار است گرچه همچنان طولی بیشتر و اتاقی کوچکتر از این جعبه متحرک و محبوب فرانسوی دارد مخصوصا که این خودروی چینی از فاصله بین دو محور ۵۲/۲ متر سود می‌برد و علیرغم وجود بدنه‌ای بزرگتر به میزان ۶ سانتی‌متر در مقایسه با تندر ۹۰، هرگز از یک اتاق بزرگ‌تر و یا جادارتر برخوردار نیست.
طراحی بدنه محصول جدید جیلی، برخلاف سدان امگرند، کمتر از استانداردهای نوین اروپایی سود می‌برد و به ساخته‌های شرقی نزدیک‌تر است چرا که از نمایی ساده و تا حدی زمخت بهره می‌برد. در این بخش جیلی بازهم قافیه را به رنو می‌بازد چرا که تندر پلاس ظاهر شکیل‌تری دارد و با توجه به تغییرات جدید، برای خریداران جاذبه دارد. البته علیرغم طراحی خارجی نه‌چندان پرشور و دل‌انگیز جیلی، طرح داخلی آن از ظاهر و نمای درخوری برخوردار است و به‌کارگیری تریم دوگانه کرم و مشکی باعث ایجاد محیطی مناسب شده است.
اما در بخش فنی موتور چهار سیلندر جیلی ۵/۱ لیتری است آن هم با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر که به یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک متصل است. خریدار رنو اما با کمک یک موتور ۱۶۰۰سی‌سی ۱۰۷ اسبی و ۱۴۰ نیوتن‌متری، می‌تواند از دو نوع گیربکس دستی یا اتومات استفاده کند. امکانات ایمنی هر دو خودرو هم یکسان است و به دوکیسه هوا ایمنی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب در کنار سیستم پایداری ای‌بی‌اس و ای‌بی‌دی مجهز هستند.
در نهایت اینکه، با نگاه به آمار تولید و فروش جی‌سی۶ می‌توان گفت این خودرو به نظر ناتوان از رقابت با تندر پلاس است چرا که جیلی اشتباه کرده و با انتخاب قیمت ۴۸ میلیونی برای نسخه اتوماتیک این خودرو، عملا شانس خود را برای رقابت با برند قدرتمندی مثل رنو از دست داده است.

کدخبر: ۱۸۵۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر