کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۲۷۵
تاریخ خبر:

احضار سفیر جدید فرانسه در تهران چند ساعت بعد از آغاز به کار

سفیر فرانسه در تهران تنها چند ساعت بعد از تقدیم رونوشت استوارنامه (اینجا) به ظریف و آغاز به کارش، به وزارت خارجه ایران احضار شد.

در این جلسه طرف ایرانی با اشاره به توییت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آنها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواستار توضیح دولت فرانسه شده و اعلام کرد در صورتی که اظهارات مزبور مورد تائید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود.

وی افزود: چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری نموده و حق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می داند .
در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید ورزیده و اعلام نمود مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد نمود.

خاطر نشان می نماید پیشتر سفیر فرانسه در واشنگتن در حساب توییتری خود در اظهاراتی مغایر با برجام، اشاراتی در خصوص برنامه هسته ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ نموده است.

کدخبر: ۲۵۴۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر