کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۵۱۱
تاریخ خبر:

احتمال جریمه شبکه های اجتماعی در انگلیس

شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک به موجب قانونی جدید در انگلیس، در صورت زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران ممکن است میلیاردها پوند جریمه نقدی شوند.

به گزارش ایرنا و به نقل از اسکای نیوز، این جریمه در قالب قانون دولت انگلیس در محافظت از اطلاعات ارائه شده تا شهروندان کنترل بیشتری بر مطالب شخصی خود در رسانه های اجتماعی داشته باشند.

این قانون امکان جریمه نقدی شرکت های متخلف تا سقف ۱۷ میلیون پوند را فراهم می کند؛ این در حالی است که این جریمه رای شرکت های بزرگتری چون گوگل و فیس بوک در صورت استفاده از اطلاعات شخصی برای فروش تبلیغات، ممکن است به میلیاردها پوند افزایش یابد.

برخی موارد پیشنهادی در قانون جدید در بر گیرنده این موارد است: به کاربران حق فراموش شدن روی سیستم آنلاین را می دهد، کاربران می توانند از رسانه های اجتماعی بخواهند مطالبی را که در زمان کودکی ارسال کرده اند، حذف کنند، کاربران باید به طور مشخص اجازه دهند اطلاعات شخصی شان گردآوری شود، کاربران می توانند خواستار حذف اطلاعات شخصی خود در نزد شرکت ها شوند.

به گفته 'مت هانکوک' وزیر امور دیجیتال انگلیس، این قانون برای حمایت از شرکت ها در زمینه استفاده از اطلاعاتشان طراحی شده و به کاربران اطمینان می دهد که از اطلاعات آنها محافظت می شود و افرادی خاطی مورد بازخواست قرار می گیرند.

کدخبر: ۱۷۲۵۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر