کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۸۳۴
تاریخ خبر:

ابر ماشین افسانه‌ای جدید فراری

فِراری امروز از جدیدترین خودروی ویژه خود که با الهام از موفقیت تاریخی این شرکت در تور دو فرانس ساخته شده، پرده برداشت. تور دو فرانس یک رقابت اتومبیلرانی است که فِراری با خودروی ۲۵۰ GT Berlinetta خود بین سال های ۱۹۵۵ الی ۱۹۶۴ میلادی، برنده بلامنازع آن بود.
به گزارش صبحانه، حالا این شرکت تصمیم گرفته به یاد موفقیت های چشم گیر خود در آن رقابت، ماشین F12tdf را رونمایی کند که امکاناتی به مراتب جذاب تر از نسخه استاندارد خود به نام F12berlinetta دارد.
این اتومبیل قادر است ظرف تنها ۷٫۹ ثانیه سرعت خود را به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و بیشینه سرعت آن طبق اعلام شرکت سازنده اش برابر با ۳۳۹٫۵ کیلومتر است.
طبق اعلام فراری این ماشین توانسته است مسیر اختصاصی Fiorano در ایتالیا را ظرف تنها یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بپیماید که حدودا دو ثانیه سریع تر از مدل برق آسای F12berlinetta است.
اما برای ثبت این رکوردهای جدید، قدرت این ماشین از ۷۳۰ اسب بخار در نسخه قدیمی تر به ۷۶۹ اسب بخار ارتقاء یافته است. با این همه، تغییرات اعمال شده صرفا به موتور این ماشین اختصاص نمی یابند؛ برای نمونه خودروی جدید این بار از نوع هفت دنده با دو کلاچ است که این مساله عملکرد آن را در دنده های بالا تا ۳۰ درصد و در دنده های پایین تا ۴۰ درصد بهبود می بخشد.
اما فِراری وزن خودروی جدید خود را نیز بهینه کرده و در ساخت درب های آن از فیبر کربنی و آلومینیوم بیشتری بهره گرفته است.
با در نظر داشتن ظاهر این ماشین و مهندسی آن می توان نتیجه گرفت که با یک خودروی تمام و عیار در همه حوزه ها روبرو هستیم؛ در واقع F12tdf شکل توانمندتر خودروی F12Berlinetta با بدنه ایرودینامیکش است که به لطف فیبر کربنی به کار رفته در ساخت بدنه اش می تواند جهت حرکت باد را تغییر داده تا نیروی وارده از ماشین به سطح جاده نیز تا حد ممکن بالا برود.

این نسخه همانطور که گفته شد به صورت محدود تولید می شود و در نتیجه تنها ۷۹۹ دستگاه از آن تولید می گردد که احتمالا همه آنها تا الان پیش فروش شده اند.

توضیحات

ابر ماشین افسانه‌ای جدید فراری

توضیحات

توضیحات

توضیحات

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۵۸۸۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • vahidz

    یک کلمه ؛ جوووووووووون

  • bayram

    چند؟؟؟؟ میخوام یکی بخرم خخخخخخخ الان کل پیش فروش هاش تو ایرانه

  • reza23

    خدای من