کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۳۴۵۹
تاریخ خبر:

آنچه باید درباره حمله موشکی دیشب آمریکا به سوریه بدانید

منابع خبری غربی شب گذشته از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاهی هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه خبر دادند.
این حمله به بهانه حادثه شیمیایی روز سه شنبه استان «ادلب» صورت گرفته که موتور تبلیغاتی و رسانه ای غرب انگشت اتهام آن را در روز های گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.

تارنمای خبری شبکه «ان.بی.سی» در این خصوص اعلام کرد که آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت محلی ۵۹ موشک «تاماهاک» را به سمت سوریه شلیک کرده است.

«ان.بی.سی» به نقل از یک مقام دیگر ادعا کرد که روسیه پیش از دستور حمله در جریان آن قرار گرفته بوده است.

خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب ساعتی پیش بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.

این در حالیست که شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا روز پنجشنبه درباره احتمال حمله نظامی به سوریه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که هر اقدامی در این باره نیازمند تایید کنگره است.

*** اولین واکنش جهانی به حمله امریکا
نماینده دائم سوئد در سازمان ملل با ابراز نگرانی از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه بطور ضمنی آن را با بهانه ‏تراشی و دروغگویی دولت آمریکا و انگلیس در خصوص جنگ افزار کشتار جمعی عراق مقایسه کرد. ‏

به گزارش ایرنا 'اولف اسکوگ'، نماینده دائم سوئد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: من با 'هانس ‏بلیکس' در سال ۲۰۰۳ اینجا (شورای امنیت) بودم. البته که من نگران هستم.‏

**** حمله به سوریه چگونه انجام گرفت؟

پنتاگون می گوید دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرار داده است. اما موشک‌های تاماهاک که در این حمله مورد استفادع قرار گرفته‌‌اند چه مشخصات فنی دارند؟

موشک‌های تاماهاک مورد استفاده قرار گرفته در این حمله هر کدام قیمتی در حدود ۳ میلیون دلار دارند. این موشک‌‌ها طول حدود ۶.۲۵ متر دارند و با وزن ۴۵۳ کیلوگرم و برد حدود ۲۵۰۰ کیلومتر می‌توانند در ارتفاع پایین به اهداف مورد نظر برسند.

تاماهاک موشک جنگی دور برد مادون سرعت صوت از نوع موشک کروز و با بالهای جمع شونده است که قابلیت پرتاب و استفاده در همه شرایط آب و هوایی و جوی را دارد. این موشک در دهه ۱۹۷۰ برای پرتاب از زیر دریایی‌های داخل آب به صورت دوربرد، ارتفاع پائین، و قابل شلیک توسط زیر دریایی‌های داخل آب توسط شرکت جنرال داینامیکس آمریکایی طراحی شد. از آن زمان تا کنون این موشک چندین بار توسط شرکت‌های زیر مجموعه‌ای و غیر زیر مجموعه‌ای ارتقا یافته است و هم اکنون توسط شرکت ریتون ساخته می‌شود.

کدخبر: ۱۵۳۴۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kurosava

    لعنت به امریکا و اسرائیل و همه حامیانش چ ه خارجی چه داخلی مرگ بر همه شون

  • goltapeh

    خداوند تیشه ریشهکنی ترامپ را به دست خودش داده است. هرچه محکمتر بزند ریشه خودش را زودتر خواهد کند. انشاءالله.

  • yashar1404

    59 موشک هر کدام 3میلیون دلار چقدر میشه پ س منافع بیشتر از حرفاست

  • ali.tehran

    نه مخالف اسدم نه موافقش ولی مطمئنم اون ح مله کار خودشونو رفیقاشون بوده شک نکنین چ ون بهانه لازم برای حمله به سوریه رو میخو استن جور کنن

  • aliperspolis

    خدا این آمریکا کی نابود میشه

  • reza.pa

    این چه متنی بود ؟؟؟ حالا یه تجزیه و تحلی ل کامل از عواقب این حمله بصورت کارشناسی شده بفرمائید ؟؟ واکنش روسیه ؟؟ واکنش ایر ان ؟؟؟ واکنش دولت سوریه ؟؟؟ سایر موضع گی ری ها ؟؟؟ برآورد از وضعیت آینده ؟؟؟؟ تاث یر آن بر مذاکرات ؟؟؟ تاثیر آن در صحنه جن گ ؟؟؟ پیش بینی وقایع آینده ؟؟؟ گزینه های سیاسی حل کامل بحران ؟؟؟ و ….. ؟؟؟؟

  • yas12850

    بی خود نیست میگن شیطان بزرگ امریکا

  • 09112777343

    یاشار جان خیلی جالب بود حرفت

  • 0000

    میخام بدونم مگه سوریه s300وs400نداشته چطور عمل نکردن پس با این حساب این دو سامانه موشکی رو باید بزارن دم کوزه ابشو بخورن 59تا موشک زده امریکا واق عا مسخره س

  • mahdi.mah

    ۷صبح جان! الان تاریخچه ی ساخت موشکِ مذکو ر جزو چیزهایی هست که ما باید درمورد حمله ی دیشب امریکا بدونیم؟؟!

  • reza.pa

    نکنه پدافند کشور ما هم مثل سوریه آبکی با شه اینهم تبلیغ که روسیه و ایران در سوریه فلان کار را کردند انواع اس ها رو مستقر کردند پس کو نتیجه ؟؟؟؟

  • 74.amir.hosein.gh

    اونا ۵۹ تا موشک می زنن اونوقت کامنت ها ر و داشته باش خخخخ

  • kingamir

    با نظرت موافقم reza pa

  • omid1363

    آمریکا چیه؟