کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۶۸۹۰
تاریخ خبر:

آخرین فرصت بستنی در تابستان/اختصاصی هفت صبح

سوسن سیرجانی | بستنی از محبوب‌ترین میان‌وعده‌ها در میان مردم جهان است و در ایران در دسته تنقلات جای می‌گیرد. اواسط دهه ۵۰ کارخانه بستنی‌سازی «میهن» به عنوان دومین کارخانه تولید‌کننده بستنی در ایران تاسیس شد. حالا و با گذشت نزدیک به ۴۰‌سال، این کارخانه ۱۵‌نوع بستنی مختلف به بازار عرضه می‌کند. اگر خیلی اهل بستنی باشید و یا به بیانی دیگر، بستنی‌شناس باشید، به راحتی می‌توانید انواع بستنی‌های این برند قدیمی‌ را از نظر طعم اولویت‌بندی کنید. در ادامه شش نوع بستنی برتر «میهن» را از نظر نویسنده مطلب معرفی خواهیم کرد.

یک انرژی‌زای فوق‌العاده
بستنی ‌چوبی «پریما» تا چند سال قبل با نام بستنی مگنوم شناخته می‌شد. میهن با استفاده از فرمول بستنی مشهور مگنوم که در کشور انگلیس ساخته می‌شود این نوع از بستنی را به بازار عرضه کرده. بستنی وانیلی با روکش شکلات که با مغز بادام و فندق ترکیب شده است و یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌های بستنی را به وجود آورده است. البته برندهای دیگر بستنی در ایران هم، بستنی مگنوم را تولید می‌کنند. اما «پریما میهن» شما را با طعم ویژه‌ای از بستنی چوبی شکلاتی آشنا خواهد کرد.

خوشمزه‌های میوه‌ای
یکی از معروف‌ترین بستنی‌چوبی‌های میهن، «بستنی سالار» است. ترکیب عجیب و خوشمزه‌ای از وانیل و روکش میوه‌ای ژلاتینی برای کسانی که طعم بستنی میوه‌ای را دوست دارند. میهن اولین خط تولید این نوع بستنی را در ایران ایجاد کرد اما بعد از آن به دلیل استقبال مردم از این فرمول، کارخانجات دیگر بستنی‌سازی هم این نوع بستنی را در خط تولید خود قرار دادند. اما هنوز هم بستنی سالار میهن از نظر طعم و کیفیت از تمام نمونه‌های دیگر داخلی پیشتاز است. اگر بستنی شکلاتی را از میوه‌ای بیشتر دوست داشته باشید، متوجه دلیل قرارگیری بستنی سالار در اولویت دوم این لیست می‌شوید.

طعم نوستالژیک بستنی
بستنی میهن در زیر‌شاخه‌های تعریف شده خط تولیدش، بستنی‌های کلاسیک، مثل عروسکی، لیوانی ساده، شیری و… را در دسته‌بندی‌ای به نام «میرکس» قرار داده. البته که اکثر اوقات وقتی بسته‌بندی بستنی عروسکی را باز می‌کنیم، با چیزی عجیب و کم‌شباهت به عکس روی جلد مواجهه می‌شویم، اما اگر از این عیب چشم‌پوشی شود، طعم بستنی عروسکی میهن، از آن طعم‌های نوستالژی است که با امتیاز بالا نسبت به تولیدات جدید این کارخانه در مقام سوم قرار می‌گیرد.

سوغات فرنگ
«کارنیلو» یکی از انواع بستنی‌های پرطرفدار است که همه برند‌های مشهور بستنی در دنیا، این محصول را در خط تولید خود قرار داده‌اند. بستنی قیفی با بسته‌بندی و طعمی که از نمونه‌های خارجی آن گرفته شده. ویژگی منحصر‌به‌فرد کارنیلو میهن این است که روی آن پر شده از بادام و فندق و پایه آن در طعم‌های مختلف شکلاتی، توت‌فرنگی و… تولید می‌شود، یعنی هم به کام دوستداران شکلات است و هم طرفداران طعم میوه‌ها. اسم کارنیلو در تولیدات جدید میهن به «کارنیوال» تغییر پیدا کرده.

طعم اصیل ایرانی
یکی از محبوب‌ترین بستنی‌های قدیمی ایرانی، بستنی زعفرانی بوده که در میان دو لایه نان قرار می‌گرفته. میهن در میان تولیدات جدید خود محصولی به بازار عرضه کرده به نام «ویفرنا». این محصول با قرار‌دادن بستنی زعفرانی در میان دو لایه بیسکویت یا ویفر، با بهره‌گیری از فرمول بستنی اصیل ایرانی، محصولی خوشمزه و پر‌طرفدار را در خط تولید خود قرار داده. حتی اگر طعم زعفرانی بستنی را نمی‌پسندید، ویفرنا بستنی با طعم توت‌فرنگی را هم به این شکل تولید کرده. از مهم‌ترین دلایلی که این بستنی در رده پنجم لیست ما قرار می‌گیرد این است که بستنی چوبی همیشه از نظر نویسنده مطلب ارجحیت بیشتری نسبت به بستنی با نان دارد.

میوه‌های یخی
آخرین محصول خوش‌طعم و پر‌طرفدار میهن «فروتاره» است. اگر در کودکی طعم بستنی آلاسکا را چشیده باشید، مطمئنا فروتاره برایتان کلی حس خوب به همراه خواهد داشت. طعم مختلف میوه‌های یخی فروتاره یک پیشنهاد خیلی خوب برای آنهایی است که بستنی میوه‌ای دوست دارند. حتما می‌پرسید محصول هیجان‌انگیزی مثل فروتاره چرا آخرین گزینه لیست است؟ چون بستنی‌های یخی میوه‌ای میهن نسبت به محصولات مشابه برند‌های دیگر طعم متوسطی دارد.

کدخبر: ۱۷۶۸۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر